jeg hadde utrolig nok "teknisk" alt riktig på 8 klasse tentamen. men jeg hadde disse SMÅ feilene som ødela alt
sånn som: at når du konstruere en trekant skal du konsturere etter klokka.
ikke skrive hva jeg regnet ut.
ikke to streker under svaret.
ikke text svar.
slik gjorde jeg uheldig vis på ganske mange oppgaver. men alt var egentlig riktig. jeg fikk en 4 når jeg var god for en 6.
hva kan jeg gjøre for og bli bedre til og føre inn?
litten feil blir stor
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
-
- Cantor
- Innlegg: 136
- Registrert: 24/10-2005 16:01
- Sted: Oslo
Hei
Jeg har samme problem som deg
Har en uvane med å skrive oppgaven feil på arket der jeg regner ut.
Jeg regner riktig, men siden oppgaven er feil skrevet blir også svaret feil...
Tror ikke det er noe annet å gjøre enn å se over nøye, og gå over de tingene du pleier å slurve med spesiellt nøye...
Jeg har samme problem som deg
Har en uvane med å skrive oppgaven feil på arket der jeg regner ut.
Jeg regner riktig, men siden oppgaven er feil skrevet blir også svaret feil...
Tror ikke det er noe annet å gjøre enn å se over nøye, og gå over de tingene du pleier å slurve med spesiellt nøye...
Tallene er ikke vanskelige...
...men det er rekkefølgen de skal stå i.
...men det er rekkefølgen de skal stå i.
Nå har jeg aldri hørt at det skal være et krav om at en trekant konstrueres etter klokka. Virker ganske snodig spør du meg, du må jo få lov å gjøre det på din måte, så lenge dette er forsvarlig.slurveren skrev:jeg hadde utrolig nok "teknisk" alt riktig på 8 klasse tentamen. men jeg hadde disse SMÅ feilene som ødela alt
sånn som: at når du konstruere en trekant skal du konsturere etter klokka.
ikke skrive hva jeg regnet ut.
ikke to streker under svaret.
ikke text svar.
slik gjorde jeg uheldig vis på ganske mange oppgaver. men alt var egentlig riktig. jeg fikk en 4 når jeg var god for en 6.
hva kan jeg gjøre for og bli bedre til og føre inn?
Når det gjelder de andre tingene så er det bare å huske dette til neste gang. Alltid skriv hele utregningen (i hvert fall i grunnskolen). Skriv alt du tenker.
To streker er bare å sette to streker under ditt endelige svar.
Tekstsvar er bare å svare på det de spør om. Spør de om hvor mange epler det blir på hver hvis 3 stk skal dele 15 epler så skriver du.
15 epler/3 stk=5 epler/stk
[tex]\underline{\underline{\text{De f}\aa\text{r 5 epler hver}}}[/tex]