Eksamen

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
MemyselfandI
Noether
Noether
Innlegg: 25
Registrert: 18/05-2006 10:42
Sted: Bergen

Skal opp i matte på eksamen... Ikke akkurat mitt sterkeste fag kan man si ! Hvis noen kunne svart meg på disse tingene blir jeg ganske fornøyd :)

1) Hva er multiplikasjon, addisjon, substraksjon, divider osv ???
2) Måleenhetene , altså hvor mange mm det er i en dm, hvor mange dm det er i en cm osv. Det samme med måleenhetene i vekt og Liter .
3) Tips til hva jeg bør øve på.
4) Hvordan du regner Promille eller regler som gjør det enkelt å huske.

Hvis noen svarer meg på dette blir jeg veldig fornøyd :D
På forhånd takk!
Gjest

ja jeg vil ha svar til det samma hvis noen hadde giddi=P kom opp i matte jeg og.. jippii :shock:
Anonym

Anonymous skrev:ja jeg vil ha svar til det samma hvis noen hadde giddi=P kom opp i matte jeg og.. jippii :shock:
E dåkk teit hæll???
Gjest

E dåkk teit hæll???
Gjest

multiplikasjon = gange
divider = dele
addisjon = pluss
substraksjon = trekkefra (minus)

10mm i 1 cm 10 cm i en desimeter(dm) 10 desimeter i en meter 1000 meter = 1 kilometer 10 kilometer = 1 mil

virker på heftet at det handler om avstander.

promille regnes likt som prosent, men med 1000 isttedenfor 100
PLz

Hei.
Noen som vet om noen gode matte sider der det står regler o.s.v?
Kommet opp i matte. :roll:
NowNothing

søk på google der får u sikkert opp mangen sider! :)

Hadde nokken giddet å skrive ALLE måleenhetene ???
OnlyMe

TUSEN TAKK :D
i dette øyeblikk ble jeg veldig glad i dæ :wink:
OSCARIO

HVIS DERE IKKE KAN DET FØR EKSAMEN SÅ SLITER DERE HARDT!!!!!
OG DETTE ER STOFF MAN LÆRER PÅ BARNESKOLEN!!!
TAPERE
Luring

Matte er ikke det letteste faget, selvom de ikke skjønner en dritt er de vel ikke tapere ?
Nekronaut

nei asså. eg tenkte eg sko drikka å løysa matte oppgaver i helga som kommer, det blir fett. kjedlig og gøy på en gang. noen som vil joine?

aarvollsvegen 45 aakrehamn. MØT OPP!!!

bra damer tillatt :twisted:
Gjest

MemyselfandI skrev:Skal opp i matte på eksamen... Ikke akkurat mitt sterkeste fag kan man si ! Hvis noen kunne svart meg på disse tingene blir jeg ganske fornøyd :)

1) Hva er multiplikasjon, addisjon, substraksjon, divider osv ???
2) Måleenhetene , altså hvor mange mm det er i en dm, hvor mange dm det er i en cm osv. Det samme med måleenhetene i vekt og Liter .
3) Tips til hva jeg bør øve på.
4) Hvordan du regner Promille eller regler som gjør det enkelt å huske.

Hvis noen svarer meg på dette blir jeg veldig fornøyd :D
På forhånd takk!
1) Addisjon er pluss. subtraksjon er minus. divider er deling, og multiplikasjon er gange.
3)du bør øve på ALT du noensinne har hatt om før.
4)du regner med promille helt likt som prosent, bare at du bruker 1000 istedenfor 100.
Svar