Før jul fikk jeg 6- på første prøve, 5 (et halvt poeng fra 5+) på andre og 5/6 på tentamen. Etter jul fikk jeg 4 på første, 4 på andre og 4/5 på tredje. Ved tentamen var jeg fraværende. Hvilken karakter er det logisk at jeg får?
På forhånd takk
Karakterer i 2MX
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
hmm.. 4 men kanskje tilogmed en 3 dersom du ikke hadde gyldig grunn for ikke å møte til tentamen
Nå må det nå sies at jeg er rimelig oppegående, tross siste termins forfall.
Jeg regner med at jeg får 6'er i både fysikk, tysk og kjemi. Om det sistnevnte skal ha noen innvirkning på mattekarakteren, er meg likevel ukjent. Jeg kan vel beskrives som rimelig aktiv i timene, og har likeså egentlig aldri spurt læreren om hjelp ....
Jeg regner med at jeg får 6'er i både fysikk, tysk og kjemi. Om det sistnevnte skal ha noen innvirkning på mattekarakteren, er meg likevel ukjent. Jeg kan vel beskrives som rimelig aktiv i timene, og har likeså egentlig aldri spurt læreren om hjelp ....
Veel. Ettersom du må ha fått 5 før jul, og har en 3 eller 4 etter jul, vil nok karakteren din realistisk sett bli 4. Har du 5 før og 4 etter, får du som regel 4, og med 5 før og 3 etter, får du nok også 4.
Tror tysk spiller liten rolle. De andre realfagene kan vel ha en liten innvirkning hvis det er samme lærer..
Tror tysk spiller liten rolle. De andre realfagene kan vel ha en liten innvirkning hvis det er samme lærer..
Hmm, lurer på min karakter jeg og, syns selv jeg fortjener 5 kanskje vurderes opp til 6 om jeg er heldig.
Fikk 6 på alle prøver før jul, og 5 på alle etter jul. Noen synspunkteR?
Du fortjener i alle fall 5.Anonymous wrote:Hmm, lurer på min karakter jeg og, syns selv jeg fortjener 5 kanskje vurderes opp til 6 om jeg er heldig.

Hvorfor spør du oss om tips? For meg så høres det ut som du egentlig sitter å skryter over at du har 6'ere. Vil tippe og håpe på at du får 4.
Eg har hatt 6 og 6 og 5+(her hadde eg berre tre slurvefeil, læraren min gir ikkje 5/6 el 6/5) etter jul og læraren min er usikker på om eg skal få 6!
Det logiske er at du får 4. Første termin teller lite ved standpunkten. Som oftest er standpunkt = 2 termin. Sånn regner de, vipper du vil nok første termin trekke opp/ned alt etter hva en fikk da (generelt sett).
En heldagsprøve teller (x+x+x)/3 altså, en heldagsprøve teller som tre karakterer og gjennomsnittet da av de. Det vil si, i ditt tilfelle, at det ikke er positivt å ikke møte opp siden du har to rene 4ere og en som er en sterk 4er, mot 5. Da får du som fortjent (4).
I Inger Marie sitt tilfelle så spør jeg: hva hadde du som resultater til første termin (inklusivt terminkarakteren)?
Jeg antar de karakterene du skrev der er fra andre termin(?). Siden han er i tvil om hva han vil gi, så kan den "+" i "5+" vurderes opp, ettersom du har to 6ere fra før av. Men første terminen vil kunne avgjøre 5 eller 6. Håper du skjønte det.
En heldagsprøve teller (x+x+x)/3 altså, en heldagsprøve teller som tre karakterer og gjennomsnittet da av de. Det vil si, i ditt tilfelle, at det ikke er positivt å ikke møte opp siden du har to rene 4ere og en som er en sterk 4er, mot 5. Da får du som fortjent (4).
I Inger Marie sitt tilfelle så spør jeg: hva hadde du som resultater til første termin (inklusivt terminkarakteren)?
Jeg antar de karakterene du skrev der er fra andre termin(?). Siden han er i tvil om hva han vil gi, så kan den "+" i "5+" vurderes opp, ettersom du har to 6ere fra før av. Men første terminen vil kunne avgjøre 5 eller 6. Håper du skjønte det.
Da tippet du feil. Jeg endte nok opp med 5, du!Anonymous wrote:Hvorfor spør du oss om tips? For meg så høres det ut som du egentlig sitter å skryter over at du har 6'ere. Vil tippe og håpe på at du får 4.

Angjeldende kjemikarakter.
Jeg fikk i førstetermin karakterene: 5, 6. I andretermin fikk jeg henholdsvis 6, 4 (1-timers prøve), 6, 6 (prosjektinnlevering). Er det ikke i så måte logisk at man får karakteren 6?
Jeg fikk i førstetermin karakterene: 5, 6. I andretermin fikk jeg henholdsvis 6, 4 (1-timers prøve), 6, 6 (prosjektinnlevering). Er det ikke i så måte logisk at man får karakteren 6?