Eksamen på mandag!!!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Matte-damå

Hei :D
Eksamen for 10.klasse skjer på mandag over hele landet...
Jeg skal også ha eksamen da, og øver som en gal!!!
Men er det noen som vet hva som er smart å øve mye på???
Noen som har hatt eksamen før eller som bare vet det??
håper på svar raskt siden det snart er mandag...hihi 8-)

Klem :wink:
røkla
Cayley
Cayley
Innlegg: 52
Registrert: 20/05-2006 17:17

Jeg vil egentlig tro det er viktig å øve litt på alt? Skal opp til eksamen i matte på mandag selv, så har jo ingen erfaring, men det er det jeg prøver på hvertfall! Kanskje gå gjennom lærerbøkene og gjøre litt oppgaver fra alle temaene..

Vi hadde eksamen fra ifjor som forrige prøve, så jeg sitter og gjør oppgaver fra den også. =)

Lykke til da!
Matte-damå

Ja, jeg har også eksamen fra i fjor som jeg har øvd på, men synes ikke den var spesiellt mye vankeligere enn tentamen!!!
Skal de være det tror du??

Lykke til du også!!
røkla
Cayley
Cayley
Innlegg: 52
Registrert: 20/05-2006 17:17

Nei, jeg tror egentlig ikke det er så stor forskjell fra tentamen og eksamen i og med at de gir oss eksamen fra ifjor som tentamen i år.. Bare at eksamen på en måte er litt viktigere enn tentamen.. :? :P
Matte-Damå
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 20/05-2006 17:48

ja, jeg håper det...
satser på nesten alt rett da, og mest mulig 3-poengsoppgaver...
tror du det er lurt å bruke exel???
røkla
Cayley
Cayley
Innlegg: 52
Registrert: 20/05-2006 17:17

Hehe, veldig god i matte du eller?

Om det er lurt å bruke exel på eksamen?
I så fall; Jeg vet ikke helt om det er lurt. Kan det ikke selv, så jeg kommer ikke til å bruke det.. Vi skulle lissom lære det på to timer i forrige uke, men jeg var syk den ene, så.. Men altså, hvis du kan det godt og føler at det funker, kan du jo like godt det!? =P
CapeLLi
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 20/05-2006 17:13
Sted: Brumunddal
Kontakt:

hvis du setter deg ved pc`n og går etter 1 min, får du 30min ekstra tid da?
Matte-Damå
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 20/05-2006 17:48

Ja, jeg får se på oppgavene først, noen går utrolig mye raskere med exel...hvis du får det til da....vi har hatt ett par timer med det, så jeg tror jeg har roen...men er det noen som vet hvordan men låser ett tall???Det fikk jeg ikke med meg, og alle jeg har sport har ikke peiling...

Forresten er jeg ganske god i matte jah :wink:
pi p pi
Cayley
Cayley
Innlegg: 80
Registrert: 18/05-2006 14:16
Sted: oslo

du kan godt gå etter et sekund, men du må ha gjort minst en oppgave som du leverer inn for at du får 30 min ekstra. og når du først har gått fra pcen, kan du ikke gå tilbake og endre på det du har gjort...

tror ikke det er nødvendig å bruke excel, det blir bar mye mer mas av det. med mindre man ikke kan det godt fra før av :P
Matte-Damå
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 20/05-2006 17:48

Ja, du gjør det!!
helt sykt ikke sant :D
Jeg tror jeg skal gjøre det...for da har du jo brukt pc`en ikke sant!?
pi p pi
Cayley
Cayley
Innlegg: 80
Registrert: 18/05-2006 14:16
Sted: oslo

mmm.. men hvis du skal bruke excel (som jeg ikke skal), må du huske å ta formelutskrift i tillegg til vanlig
Matte-Damå
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 20/05-2006 17:48

ja, formelutskrift jah, men ikke viss det står at det ikke trengs (som jeg håper det gjør!!)
pi p pi
Cayley
Cayley
Innlegg: 80
Registrert: 18/05-2006 14:16
Sted: oslo

ja, riktig det.. :) lykke til på mandag da!
røkla
Cayley
Cayley
Innlegg: 52
Registrert: 20/05-2006 17:17

Men er det sånn at hvis man går på datan for å løse en oppgave, men ikke gjør det, så får man ikke 30 minutter ekstra?
Matte-Damå
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 20/05-2006 17:48

hehe...takker

lykke til selv :D
Svar