breddegrader???

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
italiaaagirl

Hei<3

takk for alle gode svar vi får her inne<3 super side:)

en ting jeg lurer på er om noen vet hvor man finner ut om hvilken breddegrad forskjellige steder ligger på.?

har noen funnet ut hvilken breddegrad pirbadet i trondheim ligger på?

Takk på forhånd<3
Gjest

Skulle gjerne visst dette selv, men om Kristiansand Dyrepark i steden....Skjønner at du skal ha eksamen i morra du også, så lykke til :)
katten
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 20/05-2006 17:22

Jeg vil (og har letet kjempe mye) om breddegraden til Kristiansannd Dyrepark :x Finner det ikke...

Men jeg har lest, eller funnet at Trodnhjem ligger på 63,42° N
( http://no.wikipedia.org/wiki/Breddegrad )
Kanskje det er til hjelp :?:
Gjest

tusen takk :D

nå ble jeg glad<3 skal si ifra hvis jeg finner ut kristiansand :)

klem<3 lykke til alle sammen :D
Gjest

tusen takk :D

nå ble jeg glad<3 skal si ifra hvis jeg finner ut kristiansand :)

klem<3 lykke til alle sammen :D
Gjest

noen som er født i februar?

trenger hjelp til å vite hva bredde- og lengdegrader hvor hunderfossen (lillehammer) ligger..
Matte-Damå
Noether
Noether
Innlegg: 36
Registrert: 20/05-2006 17:48

Det er jo bare å slå opp i en kartbok, og vips!!!
hehe..ja hvis du kan kart da...
Dersom noen har bø sommarland, ligger den på 59,24 grader nordlig breddegrad og 9,3 grader østlig...
mariush
Cayley
Cayley
Innlegg: 88
Registrert: 22/12-2004 20:06

Anonymous skrev:noen som er født i februar?

trenger hjelp til å vite hva bredde- og lengdegrader hvor hunderfossen (lillehammer) ligger..
Jeg er født i feb og har eksamen i morgen :p

Omtrent breddegrad 61
og lengdegrad 10,5 :)
matta er mettet

hva med raufoss badeland da?:wink: kan noen hjelpe meg med dn? :roll: har ikke peil hvor raufoss ligger... :?
Gjest

matta er mettet skrev:hva med raufoss badeland da?:wink: kan noen hjelpe meg med dn? :roll: har ikke peil hvor raufoss ligger... :?
Jeg gikk på Gulesider.no. Å søkte på Raufoss Badeland ;P
Gjest

italiaaagirl skrev:Hei<3

takk for alle gode svar vi får her inne<3 super side:)

en ting jeg lurer på er om noen vet hvor man finner ut om hvilken breddegrad forskjellige steder ligger på.?

har noen funnet ut hvilken breddegrad pirbadet i trondheim ligger på?

Takk på forhånd<3
Eg og har om Pirbadet i Trondheim, men læraren min sa atte vi ikkje trengde å vite kass breddgrad det låg på asso:S
mariush
Cayley
Cayley
Innlegg: 88
Registrert: 22/12-2004 20:06

Anonymous skrev:
italiaaagirl skrev:Hei<3

takk for alle gode svar vi får her inne<3 super side:)

en ting jeg lurer på er om noen vet hvor man finner ut om hvilken breddegrad forskjellige steder ligger på.?

har noen funnet ut hvilken breddegrad pirbadet i trondheim ligger på?

Takk på forhånd<3
Eg og har om Pirbadet i Trondheim, men læraren min sa atte vi ikkje trengde å vite kass breddgrad det låg på asso:S
Men lærerene har jo ikke sett eksamen, og det skader i allefall ikke å ha det med :wink:
Svar