infohefte eksamen 06

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

TheSnabelmaster

Kan nokon sei dei grunnleggande reglane i potensrekning?
Hadde vært supert med eit par døme også!!
katten
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 20/05-2006 17:22

Et tips er å gå inn på finn.no eller eniro og innpå veibeskrivelse. Da kan man ta fra sandnessjøen og til f.eks. Kristiansand Dyrepark. Man får vite korlangt det ca. er mellom de to stedene...


Er det noen som vet om vi kan ha kart på notatarket??? eller med oss hvis det er rett fra dataen????
Gjest

katten skrev:Et tips er å gå inn på finn.no eller eniro og innpå veibeskrivelse. Da kan man ta fra sandnessjøen og til f.eks. Kristiansand Dyrepark. Man får vite korlangt det ca. er mellom de to stedene...


Er det noen som vet om vi kan ha kart på notatarket??? eller med oss hvis det er rett fra dataen????

vis du får det stempla før ekssamen starta
katten
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 20/05-2006 17:22

jeg har fått stemplet notatarket, men ikke kartet. Hvilken av dem mente du?
Gjest

Jeg skal ha matte eksamen i morra og lærern vår sa at du finner mye info på forsiden, altså de bildene.....1 nautisk mil= 1852 m, eller 1.852 km
meej

Anonymous skrev:er det noen som er født i august????????????
Ja!! jeg er født i august!
Gjest

Anonymous skrev:hei , har stdert heft og har funnet ut at potenser kan komme , er det noen som vet hva forsjellen på standerform/ normalform og tierpotens er
standardform og normalform er det samme. 10 i 6 f.eks = 1+6 nuller..= 1mill
Gjest

Potensrekning: standardform er tall opphøyd i noe ( det vil si at det tallet skalganges så mange ganger medseg selv) 6 opphøyd i 2. vil si 6*6=36.

tierpotenser er potenser med ti... eks 10 opphøyd i tredje= 10*10*10=1000.

Ganske enkelt egentlig ^^

Dere får ha lykke til folkens, jeg hadde engelskeksamen ^^
Gjest

katten skrev:Et tips er å gå inn på finn.no eller eniro og innpå veibeskrivelse. Da kan man ta fra sandnessjøen og til f.eks. Kristiansand Dyrepark. Man får vite korlangt det ca. er mellom de to stedene...


Er det noen som vet om vi kan ha kart på notatarket??? eller med oss hvis det er rett fra dataen????

vis du får det stempla før ekssamen starta
Anonym

Jeg gruer meg til eksamen i morgen! Og jeg finner ikke ut noen ting. Er det noen her som er født i mai som kan hjelpe meg å finne breddegraden på kongeparken? :(
:S

skulle vi finne sånne fakta? altså... om breddegradene osv...
Anonym

Ja, har fått intrykket av det hvertfall! Vil heller ha for mye enn for lite informasjon... Og jeg sliter med å få tak i nok informasjon! :?
Gjest

Hvis vi skulle ha funnet breddegrad og slike utrolige fakta, så ville det stått i heftet! Og står det der? NEI! Ikke vesentlig engang.... bra vær realistisk;)
katten
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 20/05-2006 17:22

Til du som lurer på breddegraden til kongeparken, sjekk i et atlas som du har hjemme ( der står jo breddegradene o.l.)
Svar