1mx - eksamensoppgaver 2006

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

eblande

hei...
er det noen som vet om det er en side på nette hvor det blir lagt ut eksamensoppgaver for 2006. skal ha eksamen 1. juni, så det er noen som vet noe.. hadde det vært koselig om man kunne lagt igjen en link eller noe. hvis det er noen som har den på pc'en er det bare å sende den til eblande@hotmail.com. takker for alle hjelp:) :D
Magnus
Guru
Guru

Hegnfrid

finner ikke oppgavene på sidene der jeg :?
Hadde det vært mulig å komme med en direkte link?

På forhånd takk :D
deltaX
Maskinmester
Maskinmester

Hegnfrid

Poenget er at dette er bare gamle eksamensoppgaver. For 1MX ligger det ut for 2003, og det eblande var ute etter, og sikkert MANGE andre, er eksamen for 2006 :) Disse tviler jeg på at blir lagt ut på Udir med det første :D Regner med han lette etter ei side hvor en uærlig mattelærer har lagt ut oppgavene før elevene har tatt eksamen.
Guest

Finnes slike sider? Evt er det sannsynelig at oppgavene kommer på nett før eksamen?

Har det gjort det før om årene?
Guest

Vel, om noen finner noe sånt så er jeg veldig interesert jeg og ;) Hadde vært greit å få kikket på oppgavene :)

Christian
Guest

Ingen som tilfeldigvis har dumpet borti årets eksamensoppgaver enda da??
Hegnfrid
Fibonacci
Fibonacci

Tok eksamen i dag! For å si det på sånn så var den: easy peasy lemon squizy :D

Nå er det vel litt for seint å lete etter eksamenene på nettet, regner med alle som har kommet opp tok den i dag. Eller? :?:
Image
marher

Hegnfrid wrote:Tok eksamen i dag! For å si det på sånn så var den: easy peasy lemon squizy :D

Nå er det vel litt for seint å lete etter eksamenene på nettet, regner med alle som har kommet opp tok den i dag. Eller? :?:
Yes, har tatt den i dag ja:) noen som har fasit?
Guest

Jeg og tok den idag. Den var enkel...men jeg blir så stressa på eksamener at jeg ikke klarer å tenke klart :(
miss 1MX

Kan man ha mange små feil før å få 6 på ein eksamen?
Guest

miss 1MX wrote:Kan man ha mange små feil før å få 6 på ein eksamen?
Tror du må ha det meste riktig, kansjke noen få småfeil.
Guest

Den oppgaven med Trude(?) som hoppa i strikk og en skulle velge en av tre gitte grafer som beskrev farta i hoppet hennes: Hørte i dag på skolen at den var feil (ingen av grafene var riktige) og at den derfor ikke teller.

Stemmer dette eller? At det var feil med oppgaven, og at sensorer ikke skal la den telle på karakteren/poengsumen.
uranus89
Cayley
Cayley

Det er den grafen som begynner med 0, fordi y-aksen viser hennes fart.
Før hun stuper, altså når tiden er 0t. så er farten 0km/t eller m/s. eller no.

Og hun hopper da øker farten, men til et punkt så skal strikket strammes og farten reduseres, men hennes fart øker igjen og reduseres igjen.

Husker ikke hvilken graf det er men tror det er graf nr.2

jeg har ikke tatt eksamen men jeg har sett gjennom den.
Post Reply