Karakterer i 2MX

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Guest

Nå har læreren sagt at jeg får 5, men de andre kjemilærerene mener bestemt at jeg burde fått 6. Det blir sagt at kjemilæreren min svært sjelden gir sekser, jeg tror det må være en eller annen kjepphest hun har antatt. Selv om jeg fikk 4 på en entimersprøve, så har jeg til min fortjeneste gjort samtlige kjemirapporter, og det så grundig at læreren fikk dem kopiert opp og distribuert blant de andre elevene. Alle innleveringene mine har også blitt påskrevet "Særdeles godt arbeid". Hun sa også at hun var svært streng, og anbefalte meg å klage, siden hun hadde vært svært mye borte fra timene.
abligøye
Fibonacci
Fibonacci

ingermarie wrote:Eg har hatt 6 og 6 og 5+(her hadde eg berre tre slurvefeil, læraren min gir ikkje 5/6 el 6/5) etter jul og læraren min er usikker på om eg skal få 6!

Det samme skjedde med meg. Måtte ta en xtra prøve i dag. Og den gikk selvfølgelig rett vest ;) Tror jeg fikk 5+ på den, og da blir det en 5er;) Får heller prøve på en 6er i 3MX...
abligøye
Fibonacci
Fibonacci

Anonymous wrote:Før jul fikk jeg 6- på første prøve, 5 (et halvt poeng fra 5+) på andre og 5/6 på tentamen. Etter jul fikk jeg 4 på første, 4 på andre og 4/5 på tredje. Ved tentamen var jeg fraværende. Hvilken karakter er det logisk at jeg får?

På forhånd takk

hmm... Det ville vært logisk om du hadde fått en 4er;) Kan hende at du kan stoffet og alt, men det er dessverre sånn at man må prestere på prøver også. Når du i tillegg har vært fraværende på tentamen, så skal du ikke kunne få 5 med de karakterene. :wink:
Guest

OK, jeg fikk 4 på prøvene først og fremst fordi jeg skrev med blyant istedenfor penn. Det har seg nemlig slik at håndskriften min er alt annet enn vakker, og jeg skriver egentlig bare pent med en kvass blyant. Og siden man helst ikke skal skrive med blyant (det er nemlig ikke tillatt til eksamen), så fant læreren ut at han skulle trekke en del for blyantbruken.
Inger Marie

Hadde 5+, 5+ og 6 til jul. Fekk då 5. Men sån som eg forsto læraren min etter å ha snakka med han, får eg 6 :)
Post Reply