Muntligeksamen - Min første bolig

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
Gjest

Kan noen hjelpe med tips til muntligeksamen - Min første bolig?

Jeg skal ha med budsjett, lån, renter, areal, men er det noen flere gode tips der ute? Tenkte jeg skulle presentere i powerpoint.

Takknemlig for alle svar :D
makk

Gjest wrote:Kan noen hjelpe med tips til muntligeksamen - Min første bolig?

Jeg skal ha med budsjett, lån, renter, areal, men er det noen flere gode tips der ute? Tenkte jeg skulle presentere i powerpoint.

heisann! jeg har samme opg, og jeg syns den var dårlig.
Men jeg fokuserer mest på lån, renter , areal osv!
Men så har jeg fletta inn Valuta, og prosent , og volum, bruk fantasien. Eks volum av badekaret, eller blomstervasen..Valuta av det nye teppt som er inportert fra pakistan..
men driver som sakt og jobber med min oppgave, og føler at jeg ikke får det til egentlig.

Noen tips til meg? :cry: :)
Guest

makk wrote:
Gjest wrote:Kan noen hjelpe med tips til muntligeksamen - Min første bolig?

heisann! jeg har samme opg, og jeg syns den var dårlig.
Men jeg fokuserer mest på lån, renter , areal osv!
Men så har jeg fletta inn Valuta, og prosent , og volum, bruk fantasien. Eks volum av badekaret, eller blomstervasen..Valuta av det nye teppt som er inportert fra pakistan..
men driver som sakt og jobber med min oppgave, og føler at jeg ikke får det til egentlig.

Noen tips til meg? :cry: :)

Jeg har kjøpt et teppe fra Pakistan (får inn valuta der som du sa), og teppet er sirkelformet med en diameter på 2m, så det er et stort teppe. Du kan bruke [symbol:pi] for å regne ut arealet :wink:

Jeg har også funnet på å lage en trekantet veranda, så får vist jeg kan areal av flere figurer. Skal også finne ut volumet av et akvarium jeg fikk i innflyttingsgave.

Ta fatt i oppussingen, mal et rom! Jeg har funnet arealet av alle veggene i soverommet, så jeg vet hvor mye maling jeg trenger da. Rommet er rektangletformet og 4*2,5 m, og for å finne ut veggenes areal tok jeg 4*2,40*2 (2,40 er høyden), og 2,5*2,40*2. Også endte jeg med å måtte kjøpe 2 bokser maling med 3 liter i hver, sett at 1 liter dekker 10-12m2. :D

Tror da jeg har gjort rett gjennom alt dette... Kommenter om jeg har gjort feil, det kan redde karakteren min!
Post Reply