Håper noen kan hjelpe.....
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
-
- Fibonacci
.....meg i min desperasjon og uvitenhet 

Last edited by NurseNovel on 16/05-2007 03:39, edited 1 time in total.
Selv er jeg svak for [tex]e^{i\pi}=-1[/tex], men da snakker jeg som matematiker:P
Er han fysiker er kanskje noen av Newton's eller Maxwell's lover mer relevante, litt avhengig om han er geo- eller astro-fysiker...Uansett bare å søke opp disse på Wikipedia f.eks, finner garantert mange treff
Er han fysiker er kanskje noen av Newton's eller Maxwell's lover mer relevante, litt avhengig om han er geo- eller astro-fysiker...Uansett bare å søke opp disse på Wikipedia f.eks, finner garantert mange treff
Vel , ikke noe uløselig likning, men en som er høyst relatert til astrofysikk,NurseNovel wrote:.....meg i min desperasjon og uvitenhet![]()
Jeg har en kjempekompis som er astro-geo-fysiker (eller noe sånt), og jeg er altså ikke detNå har det seg slik at jeg ønsker å gi ham en gave hvor det er gravert inn noe som er representativt for hans utdannelse/interesse for tall.
Siden jeg ikke har peiling på hva jeg skal gravere inn håper jeg noen her på forumet kan dele en aldri så liten uløselig ligning med meg, eller gi meg noen forslag til hva jeg kan bruke til dette formål?
Blir usannsynlig glad hvis noen kan ta seg tid til å hjelpe meg
Temperaturen (T) til et svart hull:
[tex]T\:=\:{\hbar\cdot c^3\over 8\pi\cdot k\cdot G\cdot M}[/tex]
[tex]\hbar\::[/tex]Plancks konstant
c: lysets hastighet
k: Boltzmanns konstant
M: massen til det svarte hullet
G: Newtons gravitasjonskonstant
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
-
- Fibonacci
Tusen takk til dere begge!!!
Dette var flotte forslag og dere har virkelig gjort meg en tjeneste som jeg satte enorm pris på
Er det noen som har flere forslag er jeg fotsatt interessert, da jeg vet om andre anledninger dette kan bli brukt
Men takk nok en gang.
Vennlig hilsen
NurseNovel
Dette var flotte forslag og dere har virkelig gjort meg en tjeneste som jeg satte enorm pris på

Er det noen som har flere forslag er jeg fotsatt interessert, da jeg vet om andre anledninger dette kan bli brukt

Men takk nok en gang.
Vennlig hilsen
NurseNovel