2MX-eksamen, Våren 2007, diskusjonstråd.

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

CHS
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 03/06-2006 19:02

Hei igjen!

Var innom bokhandleren i dag og kjøpte et eksamenshefte for 2mx. Inneholdt løsningsforslag for 2002, 2003 og 2004. Kostet 118kr, veldig god hjelp ;)

Mvh
Christian
Jippi
Cantor
Cantor
Innlegg: 147
Registrert: 13/12-2006 15:16

Ble også 2mx-eksamen på meg den 4.juni. Tror det skal gå greit!

Noen som har noen pekepinner jeg(og andre) må lese mye på? :)
KjetilEn
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 191
Registrert: 28/02-2007 17:30
Sted: Oslo

Pensum? :lol:
Those who know a lot, don't know more about how much they know than those who know less.
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Jippi skrev:Ble også 2mx-eksamen på meg den 4.juni. Tror det skal gå greit!
Noen som har noen pekepinner jeg(og andre) må lese mye på? :)
Kast ett blikk på innelgget over ditt. REGN EKSAMENSOPPGAVER SOM F...
LUCKY LUCK... :)
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Jippi
Cantor
Cantor
Innlegg: 147
Registrert: 13/12-2006 15:16

Jeppjepp :)

Men en annen ting; ang. formelsamling/formelhefte på eksamen. (Et sånnt blått hefte, vi har i alle fall det)

Læreren VÅR sier at vi kan skrive hvor og hva vi vil i det til vi skal opp i eksamen. Dette har vi også gjort både på prøver og tentamener. (Altså: ikke bare skrive på de blanke sidene BAK i boken, men også på sidene helt fremme (inkl. permen) og rundt og over og under på alle sider :) )

Nå vil jeg høre med dere:
1) Hva får dere lov til?
2) Hva skjer, hvis dette ikke er lov, men læreren vår har sagt at vi kan gjøre det? Blir vi utvist?

Forklar, vil ikke bli "disket"! :shock:
Magnus
Guru
Guru
Innlegg: 2286
Registrert: 01/11-2004 23:26
Sted: Trondheim

På eksamen i 2MX og 3MX kan du skrive på de blanke sidene bak hvert fall. Kommer du opp i 3FY er dette IKKE lov. Da må sidene i matematikkformelsamlingen være blanke.
sEirik
Guru
Guru
Innlegg: 1551
Registrert: 12/06-2006 21:30
Sted: Oslo

Magnus skrev:På eksamen i 2MX og 3MX kan du skrive på de blanke sidene bak hvert fall. Kommer du opp i 3FY er dette IKKE lov. Da må sidene i matematikkformelsamlingen være blanke.
Ta med matematikkformelsamling på fysikkeksamen?!
Maija
Cayley
Cayley
Innlegg: 59
Registrert: 15/10-2006 09:03

Jeg også kom opp i 2MX den 4.juni. Jeg syns alt går greit med unntak av derivasjon av ln og e og dermed blir også integrasjon av dette vanskelig. Jeg regner nå alle kapitlene og oppgavene i oppgavesamlingen og i helgen blir det eksamenssett som bare f...
Jippi
Cantor
Cantor
Innlegg: 147
Registrert: 13/12-2006 15:16

Magnus skrev:På eksamen i 2MX og 3MX kan du skrive på de blanke sidene bak hvert fall. Kommer du opp i 3FY er dette IKKE lov. Da må sidene i matematikkformelsamlingen være blanke.
Ja, jeg er som sagt klar over sidene bak i boken. Men lurer på de om det er lov å skrive i de fremme..? Noen som vet?
CHS
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 03/06-2006 19:02

Du kan skrive så mye du vil i den over alt. Det eneste som ikke er lov er å øke antall sider ;)
Terminator
Cayley
Cayley
Innlegg: 94
Registrert: 13/10-2006 22:30

Det er lov å skrive matteting i mattehefte. Og du kan skrive over alt i det.
sEirik
Guru
Guru
Innlegg: 1551
Registrert: 12/06-2006 21:30
Sted: Oslo

Jeg vil forøvrig si at hvis du trenger å ta med formelsamling på eksamen, da kan du ikke stoffet godt nok.
Selv tok jeg med formelsamling på prøve/tentamen/eksamen for første gang når jeg hadde privatisteksamen 3MX, og det var kun på grunn av tabellen til fordelingsfunksjonen til standardnormalfordelinga. (Og så kan man påstå at jeg gjorde det for å safe litt, men det kommer jeg aldri til å innrømme :P )
Charlatan
Guru
Guru
Innlegg: 2499
Registrert: 25/02-2007 17:19

Hvordan gikk det på den eksamen forresten sEirik? :)
sEirik
Guru
Guru
Innlegg: 1551
Registrert: 12/06-2006 21:30
Sted: Oslo

Gikk ganske bra. Håper på 6, og det skal jeg få, med mindre jeg har gjort flere "dumme" feil.
Jippi
Cantor
Cantor
Innlegg: 147
Registrert: 13/12-2006 15:16

Hørest supert ut at vi får skrive overalt i formelsamlingen i alle fall!!

Dere er HELT sikre??

Eksamen nærmer seg med stormskritt!
sEirik skrev:Gikk ganske bra. Håper på 6, og det skal jeg få, med mindre jeg har gjort flere "dumme" feil.
Huhu, hadde verden vært så enkel for alle! :cry: :)
Svar