Matte-begynner

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
Timtom90
Fibonacci
Fibonacci

Jeg lurer på hvor mye må jeg holde på med matte for å bli like flink som resten av gjengen her.
Jeg kan en del matemattik men jeg har ikke så mye kunskaper om formell oppleg og sånt oppklart. :shock: :?:
Jeg er kansje flinkere til kunst på andre plan.
Tar det flere år for meg?
T.Øvrebust
=)
Descartes
Descartes

Det tok et halvt år for meg å lære meg pensumet for 1-2 klasse på videregående (+ komplekse tall). og det var med bakgrunn i ungdomsskole matematikken. det var noe på videregående som startet en veldig (matte)glød i meg, ble usannsynelig interessert.
Emilga
Riemann
Riemann

Jeg tror også det hjelpet å ha mindre avatar, ettersom det da blir lettere å lese innholdet i postene her. :wink:
Hvor fort en lærer matte er også forskjellig fra person til person, men en ting er sikkert; dersom du ikke liker matte blir du nok ikke god i det.
Post Reply