Får ikke til denne oppgaven:
En smittsom sykdom sprer seg. t uker etter at sykdommen ble oppdaget, var tallet på smittede personer gitt ved
N(t)= 60*e[sup]0,21t[/sup]
Når var 600 personer smittet?
Har satt lenge med denne oppgaven men vet ikke om hvordan jeg skal gå fram for å løse den.
LOGARITMER
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
*edit*
Sist redigert av Olorin den 02/10-2007 11:53, redigert 1 gang totalt.
The square root of Chuck Norris is pain. Do not try to square Chuck Norris, the result is death.
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
Varierer, noen ganger gir jeg full utregning andre ganger kjører jeg en kostbar-stratt som du gjør =
The square root of Chuck Norris is pain. Do not try to square Chuck Norris, the result is death.
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
Ta for eksempel iine her:
Det er et fullstendig trivielt spørsmål hun stiller, og fordi hun stiller det, burde det vært åpenbart for deg hun ikke skjønner såpass elementære emner som funksjonsnotasjon og hva funksjonsverdi er for noe.
Istedet for aktivt å bringe dette opp i hodet hennes, bare dytter du inn i henne enda mere tallmagi.
Fullstendig bortkastet..
Det er et fullstendig trivielt spørsmål hun stiller, og fordi hun stiller det, burde det vært åpenbart for deg hun ikke skjønner såpass elementære emner som funksjonsnotasjon og hva funksjonsverdi er for noe.
Istedet for aktivt å bringe dette opp i hodet hennes, bare dytter du inn i henne enda mere tallmagi.
Fullstendig bortkastet..
Hvis du har antatt riktig, at hun ikke forstår det jeg har skrevet så får du hjelpe henne videre på en mer pedagogisk måte da.
Mange foretrekker å få svaret slengt i trynet slik at de kan studere utregningen eller få gradvis hjelp, uheldigvis er ikke jeg en menneskekjenner som deg så jeg gikk rett på sak :S
Men er forsåvidt enig med deg angående all denne "tallmagien" på en gang.
Men hva mener line selv? :p
Mange foretrekker å få svaret slengt i trynet slik at de kan studere utregningen eller få gradvis hjelp, uheldigvis er ikke jeg en menneskekjenner som deg så jeg gikk rett på sak :S
Men er forsåvidt enig med deg angående all denne "tallmagien" på en gang.
Men hva mener line selv? :p
The square root of Chuck Norris is pain. Do not try to square Chuck Norris, the result is death.
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
Noen, ja. Ser ingen grunn til å diskutere dette mer.
The square root of Chuck Norris is pain. Do not try to square Chuck Norris, the result is death.
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
Synes vel du skal huske på at dette er er forum for videregående skole. Da er det faktisk sånn at man ofte kan lære mye av ferdig utregnede svar.arildno skrev:Ta for eksempel iine her:
Det er et fullstendig trivielt spørsmål hun stiller, og fordi hun stiller det, burde det vært åpenbart for deg hun ikke skjønner såpass elementære emner som funksjonsnotasjon og hva funksjonsverdi er for noe.
Istedet for aktivt å bringe dette opp i hodet hennes, bare dytter du inn i henne enda mere tallmagi.
Fullstendig bortkastet..
I tillegg mener jeg noe om den tonen du bruker mot slutten av innlegget ditt. Det "språket" mener jeg kan brukes i PM, vel egentlig passer ved både ditt og Olorin (og mitt eget svar) hjemme i PM. Men jeg følte et behov for å publisere min mening her.
No hard feelings, folkens!
Til deg Olorin: Jeg synes du gjør en flott innsats!
(Du også arildno)
Se innlegget mitt over. Denne mener jeg er enda værre!!!arildno skrev:De som foretrekker å "få slengt svaret i trynet" studerer ALDRI utregningen; de er gørr late personer som ønsker å få andre til å gjøre jobben for seg.
"De gørr late" personene har også sin plass her inne. Du kan jo bare la være å svare dem selv, dersom de irriterer deg...
Løs likningen:iiine skrev:Får ikke til denne oppgaven:
En smittsom sykdom sprer seg. t uker etter at sykdommen ble oppdaget, var tallet på smittede personer gitt ved
N(t)= 60*e[sup]0,21t[/sup]
Når var 600 personer smittet?
Har satt lenge med denne oppgaven men vet ikke om hvordan jeg skal gå fram for å løse den.
60*e[sup]0,21t[/sup] = 600
Takk ettam, enig at vi kunne tatt denne diskusjonen på PM isteden for å blotlegge oss på forumet (greit med diskusjoner med kunne tatt denne priv grunnet tonen) velvel, no hard feelings og all kreditt til deg også ettam
The square root of Chuck Norris is pain. Do not try to square Chuck Norris, the result is death.
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
Jeg er virkelig ikke den personen som bare skriver rett av svaret uten å studere det, hvordan skal jeg da klare meg på eksamen? Synes det er veldig greit å få hele svaret slik at jeg kan studere det og bruke samme teknikk i de andre oppgavene som er like.. Men tusen takk for all hjelp!