Matte muntlig!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
apekatten<3
Fibonacci
Fibonacci

Hei!

På tirsdag skal jeg opp i matte muntlig! Temaet er "ut på tur", og jeg og en annen skal fremføre dette. Går i 10 klasse.

Er det noen som har noen tips eller noen smarte oppgaver vi kan snakke om? Tusen takk til alle som evt. hjelper oss. Tar i mot all hjelp!!

Vi setter veldig pris på om noen har noen erfaringer eller oppgaver dere har lyst til å dele med oss!
Publius
Cayley
Cayley

Sensor/lærer blir alltid imponert hvis du tar med litt avanserte ligninger. Flere ukjente eller andregradsligninger er bra. Ta med utregninger med mindre sensor/lærer sier at du ikke skal ha det!
Realist1
Euclid
Euclid

Dra gjerne inn renteformelen, og regn ut litt rentersrente. Selv tror jeg sensor ble imponert da vi dro inn en oppgave der han hadde spart til en lastebil i 6 år. Vi endte opp med å måtte trekke sjetteroten av et tall. Enkle greier, men imponerende på ungdomsskolen. Vi fikk 6, og gjorde ellers bare masse basis.
Post Reply