Som sagt: Skal ha Muntlig prøve eksamen med tema: Min Bolig. Da tenker jeg jo selvfølgelig geometri, jeg har tenkt å fokusere på Pythagoras. Selve framføringen skal bare vare i 5 minutter også er det 5 minutter, samtale med sensor. Men jeg sliter med søvnproblemer, så jeg er så trøtt nå at det er helt tomt i hodet på meg.
Kan noen komme med noen forslag vær så snill? Og HVORDAN man regner oppgaven, jeg vil ikke vite svaret, bare hvordan jeg regner oppgaven. Jeg går i 9. klasse, så venligst ikke noe 10. klasse matte som jeg ikke har lært enda.
Muntlig Prøve Eksamen - Min Bolig. Trenger tips
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Oppgaven må du finne på selv, ettersom det er poenget med muntligeksamen. Men ettersom du har gått for geometri er det jo nok å ta tak i!
Arealer, volumer, form og hensikt... osv. osv.
Til dette kan jo du lett føye inn noen enkle funksjoner rundt f.eks. byggepriser. Eks.: Hvor mye vil det koste å legge 25% marmor og 75% flis på et baderomsgulv som har et areal på x m^2.
Videre kan du se på renter og avgifter i forbindelse med kjøp av hus. Analyse av boligprisene, går de opp/ned? Isåfall hvor mye?
Endeløse muligheter, kanskje du kan komme opp med noe selv og så kan andre her på forumet ta en titt.
Arealer, volumer, form og hensikt... osv. osv.
Til dette kan jo du lett føye inn noen enkle funksjoner rundt f.eks. byggepriser. Eks.: Hvor mye vil det koste å legge 25% marmor og 75% flis på et baderomsgulv som har et areal på x m^2.
Videre kan du se på renter og avgifter i forbindelse med kjøp av hus. Analyse av boligprisene, går de opp/ned? Isåfall hvor mye?
Endeløse muligheter, kanskje du kan komme opp med noe selv og så kan andre her på forumet ta en titt.
Vaticinatio quae numeris Romanis utitur vetustior est milibus annis quam ulla ratio sera quae scriptis Arabicis utitur!
-
- Noether
dette hørtes smart ut "gropie" minner om 10klasse matte..
Men hva er det du ville gjort for da? (snakker da om 25%marmor og 75%fliser)
Men hva er det du ville gjort for da? (snakker da om 25%marmor og 75%fliser)