Jeg har fått mattedilla

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

Hallo, ;)

Siden jeg er ferdig med 2mx og greier nå, hva mer burde jeg undersøke? Burde jeg leke meg videre med 3mx, eller finnes det bedre alternativer? Alle innspill mottas med stor takk.

Jada! Skal bade litt i sommer også, ikke bare matematikk :)
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

Hva med de andre realfagene? Fysikk, kjemi og biologi?
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

Å bruke late sommerdager til å lese historie er også en idé...
Realist1
Euclid
Euclid
Innlegg: 1993
Registrert: 30/01-2007 20:39

Tipper 50% her inne ikke bader offentlig i sommer. Fint å gjøre matte i ferien, hvertfall når det er dårlig vær. Men ikke glem det sosiale livet. Det er det viktigste. Angående neste år ville jeg tatt 3MX, som vanlig, men snust litt på litt viderekomne tema.
MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

@ ettam

Jeg leser allerede på 2FY og 3KJ for moroskyld. Veldig interessant det også. :] Historie har aldri vært favoritt-temaet mitt. Historiebøker er alltid farget av de som har skrevet dem, og bestandig er det de sjuke tingene som blir dratt opp igjen og opp igjen. Da liker jeg heller å lese artikler, eller se gode dokumentarer om innovative og innflytelsesrike mennesker.

@ Realist1
Hehehe, det var en streng antagelse, synes jeg. Synd hvis det er slik at så oppegående og behjelpelige sjeler som man finner her, synes det er fælt å dra av seg trøya i offentlighet, fordi ei eller annen bimboberte eller en strandløve kunne komme til å le av en bleikfeit mattekropp.
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
ak
Noether
Noether
Innlegg: 31
Registrert: 20/05-2008 15:31

ettam skrev:Hva med de andre realfagene? Fysikk, kjemi og biologi?
Apropos fysikk, kjemi og biologi;
noen som vet om det finnest tilsvarende forum/nettsider for disse fagene slik som matematikk.net?
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

ak skrev:
ettam skrev:Hva med de andre realfagene? Fysikk, kjemi og biologi?
Apropos fysikk, kjemi og biologi;
noen som vet om det finnest tilsvarende forum/nettsider for disse fagene slik som matematikk.net?
www.realisten.com

www.diskusjon.no

http://www.bio.no/
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
ak
Noether
Noether
Innlegg: 31
Registrert: 20/05-2008 15:31

[tex]1000^3 takk \to Janhaa!![/tex]
jchrjc
Cayley
Cayley
Innlegg: 66
Registrert: 27/05-2007 23:41

MatteNoob skrev:@ ettam

Jeg leser allerede på 2FY og 3KJ for moroskyld. Veldig interessant det også. :] Historie har aldri vært favoritt-temaet mitt. Historiebøker er alltid farget av de som har skrevet dem, og bestandig er det de sjuke tingene som blir dratt opp igjen og opp igjen. Da liker jeg heller å lese artikler, eller se gode dokumentarer om innovative og innflytelsesrike mennesker.

@ Realist1
Hehehe, det var en streng antagelse, synes jeg. Synd hvis det er slik at så oppegående og behjelpelige sjeler som man finner her, synes det er fælt å dra av seg trøya i offentlighet, fordi ei eller annen bimboberte eller en strandløve kunne komme til å le av en bleikfeit mattekropp.
Både 3FY og 3MX er å anbefale!
..3KJ også ;)
UiO
=)
Descartes
Descartes
Innlegg: 447
Registrert: 09/05-2007 22:41

Realist1 skrev:Tipper 50% her inne ikke bader offentlig i sommer. Fint å gjøre matte i ferien, hvertfall når det er dårlig vær. Men ikke glem det sosiale livet. Det er det viktigste. Angående neste år ville jeg tatt 3MX, som vanlig, men snust litt på litt viderekomne tema.
@Realist1: lol.

@MatteNoob: finn et emne som du virker mer interessant enn de andre, og bare utforsk det, slikt kan være veldig givende.
[tex]\int_0^3 \frac{\left(x^3(3-x)\right)^{1/4}}{5-x}\, \mathrm{d}x = \frac{\pi}{2\sqrt{2}}\left(17-40^{3/4}\right)[/tex]
Svar