2Mx vs. 3mx!!!!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
ms_igeland@hotmail.com
Fibonacci
Fibonacci

HEII,det er sjikkelig kela mellom meg og vennen min.. :evil: Han påstår at 2mx er mye vanskeligere enn 3mx. hva jammen? dette er i mot min matematiske inteliggens, og jeg kjenner at blodet i hodet mitt koker.. Jeg mener bestemmt at 3mx er både vanskeligere og mer krevende, da dette er dypeste fordypning i mattekurset. PLEASE!! HJELP!! :idea: :idea: :idea:

Takker for alle svar :D
<3EMIL<3
Dinithion
Hilbert
Hilbert

Det er jo ett definisjonsspørsmål. 3MX baserer seg jo på 2MX, derfor er det nødvendigvis vanskeligere, mer krevende. Men jeg for min del er enig med han. Det er fordi jeg gikk rett fra 1my til 2mx (Altså ikke om 1mx). Steget fra 1my til 2mx var mye større enn steget fra 2mx til 3mx. 3mx er bare er en fordypning (for det meste) av 2mx pensum, mens 2mx introduserer mange nye ting, slikt som derivasjon integrasjon, vektorregning i forhold til 1my.

Derfor synes jeg at 2mx opplevdes som vanskeligere enn 3mx. Men om jeg hadde tatt 1mx, så kan det godt være at steget fra 2mx til 3mx var verre enn 1mx til 2mx.
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
ms_igeland@hotmail.com
Fibonacci
Fibonacci

gidd vær så nøytral. 3mx er jo vanskeligere enn 2mx. sånn er det jo bare????????????? :( :( :( :( :? :? :shock: :shock: :oops: :oops: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :!: :!: HATER å ta feil. :P
<3EMIL<3
Realist1
Euclid
Euclid

Ja, 3MX er vanskeligere enn 2MX. Men spranget er større fra 1MX til 2MX enn fra 2MX til 3MX.

Litt som med Rubiks kube. Det er vanskeligere å løse den på 1 minutt enn å løse den på 10 minutter, men spranget fra å ikke kunne løse den i det hele tatt til å løse den på 10 minutter er større enn spranget fra 10 min til 1 min.
ms_igeland@hotmail.com
Fibonacci
Fibonacci

WORD thanks gangsta
shoutouts to my G's thooooor, Renateeee, Inaaa & siriiiii:D
yeah keepin' it reel. takin' it to the streets.. YEEEAH.. smoke som buddah
<3EMIL<3
MatteNoob
Riemann
Riemann

Deilig å høre at jeg allerede er over den værste kneika da, hehe. Jeg gikk også fra 1MY til 2MX. Så litt i de siste kapitlene rundt 1MX, men for meg var det bedre å gå direkte til "ekte calculus", det vil si: Ikke noe "LOMMEREGNERMAGI!", hehehe.
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
Markonan
Euclid
Euclid

Det er nok en del kneiker igjen, hvis du skal studere matematikk. :twisted:
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Post Reply