Eksamenskarakterer

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

Hei, jeg kom over denne artikkelen på dagbladet.no "Fikk 21 seksere på vitnemålet".

Betyr det at eksamenskarakterene er publisert og delt ut, eller snakker vi kun om standpunktskarakterene her?
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Hun venter på karakterene fra en kjemi- og to norsk-eksamener.
MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

Nå avslørte du nettopp for hele forumet at jeg har dysleksi , takk skal du jaggu ha, espen! :D
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
ettam
Guru
Guru
Innlegg: 2480
Registrert: 28/09-2005 17:30
Sted: Trondheim

Du har nok ikke dysleksi, men kanskje du heller hadde det "for travelt" til å lese hele teksten... :wink:

Mer om dysleksi her.
andhou
Cantor
Cantor
Innlegg: 128
Registrert: 12/03-2007 23:16

Sensuren for 2.kl VGS falt vel i dag tror jeg - 6 i R1 skriftliig for meg :D
MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

andhou skrev:Sensuren for 2.kl VGS falt vel i dag tror jeg - 6 i R1 skriftliig for meg :D
Gratulerer med god prestasjon, håper du bruker litt av sommerferien din til å dele din høye kompetanse med oss andre her på forumet :)
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
mari!!!
Noether
Noether
Innlegg: 45
Registrert: 19/06-2007 22:55

Apropos eksamenskarakterer - noen som har tatt privatisteksamener her, og vet når og evt. hvordan en får vite resultatet? Jeg var oppe i 2MX, og vet at sensuren falt i dag, men likevel er kolonnen hvor eksamenskarakterene skal føres på privatistweb, tom!

Noen som vet noe?
Mari89
Cantor
Cantor
Innlegg: 121
Registrert: 02/04-2007 22:09

Jeg tror nesten at noen sensorer koser seg med et par glass før de begynner å rette... :twisted:
mari!!!
Noether
Noether
Innlegg: 45
Registrert: 19/06-2007 22:55

Mari89 skrev:Jeg tror nesten at noen sensorer koser seg med et par glass før de begynner å rette... :twisted:
Det kan godt være... Ellers så vet jeg fra sikre kilder at sensorene går ut etter fellessensurmøtene (som var i går). Vet ikke helt hvilken påvirkning det har for våre karakterer - kanskje de er litt ekstra snille med karakterene kun fordi de ønsker å gå ut på "sensorfylla" fortest mulig? Uansett, sikkert mange bakfulle sensorer i dag.... :twisted:
Mari89
Cantor
Cantor
Innlegg: 121
Registrert: 02/04-2007 22:09

Hehe, sant. Her skal det i alle fall klages aldri så lite..
Karl_Erik
Guru
Guru
Innlegg: 1079
Registrert: 22/10-2006 23:45

mari!!! skrev:Apropos eksamenskarakterer - noen som har tatt privatisteksamener her, og vet når og evt. hvordan en får vite resultatet? Jeg var oppe i 2MX, og vet at sensuren falt i dag, men likevel er kolonnen hvor eksamenskarakterene skal føres på privatistweb, tom!

Noen som vet noe?
Skal ikke si noe sikkert, men da jeg hadde privatisteksamen for drøyt et halvt år siden fikk jeg resultatet i posten en drøy måned etter selve eksamen. Hadde ingen anelse om at det var noen egen kolonne for eksamenskarakterer på privatistweb, så når den fylles opp vet jeg desverre ikke.
mari!!!
Noether
Noether
Innlegg: 45
Registrert: 19/06-2007 22:55

Ja, av tidligere erfaringer med privatisteksamener vet jeg at det tar laaang tid før man får vite resultatet. Alle vg. skoler har tilgang til resultatene, men siden de inkompetente kjerringene (oops...) på skolen min nekter å ta seg tid til å sjekke det opp, må jeg nok bare vente til jeg får eksamensprotokoll-utskrift-saken i posten... Irriterende :wink:
MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

Tror de henger opp tabeller på skolene til mandag.
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
mari!!!
Noether
Noether
Innlegg: 45
Registrert: 19/06-2007 22:55

MatteNoob skrev:Tror de henger opp tabeller på skolene til mandag.
Tror nok dette kun gjelder eksamener skolene selv avholder - altså ikke privatisteksamener.
MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

privatistkarakterene hang der sammen med oversiktene over elevresultater i fjor i alle fall. Det er nok noe de avgjør fra videregående til videregående.
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
Svar