Eksamenskarakterer

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Sonki
Cayley
Cayley
Innlegg: 88
Registrert: 21/06-2007 13:31

http://www.hordaland.no/templates/Page.aspx?id=7005

I Hordaland ser det ihvertfall ut som om resultatet blir offentligjort 23 juni.
Jeg vet ikke om det er det samme for landet.
mepe
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 296
Registrert: 05/06-2008 09:03

Fikk min 2MX eksamenskarakter i posten igår! - Fikk: 6 :D

Så nu blir det litt sommerferie, og 3MX til Aug 8-)
lodve
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1034
Registrert: 15/09-2005 15:50

Har ikke dere r1 og r2 nå da? 2mx og 3mx finnes vel ikke for de som går på vgs nå?
mepe
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 296
Registrert: 05/06-2008 09:03

var oppe i 2MX som privatist og går opp til 3MX som privatist!
Thor-André
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 250
Registrert: 23/09-2007 12:42

Fikk 6 i R1 eksamen! :D
Var så sikker på at jeg hadde gjort noen brølere, så jeg er superduper fornøyd :)
bartleif
Descartes
Descartes
Innlegg: 414
Registrert: 13/03-2008 11:17

Gratulerer folkens, var ikke så flittig, fikk meg bare en 5 i 1my :roll: . Til tross for at "det hadde regnet over 3000mm" (quote: meg selv under eksamen) på oppgaven som teller 1/3 av karakteren. Svaret var vel 118mm hvis jeg ikke husker feil
Men til neste år blir det 2mx og fysikk, så det viktige er ikke karakteren i år, men hvor mye regning jeg skal ha de kommende årene. :) God sommer til alle sammen. 8-)
lodve
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1034
Registrert: 15/09-2005 15:50

Hvordan er det mulig å få 6 i r1 og 2mx? Har aldri i mitt liv fått sekser i matte og lurer hva som er hemmeligheten er for å få en seker :o .
MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

lodve skrev:Hvordan er det mulig å få 6 i r1 og 2mx? Har aldri i mitt liv fått sekser i matte og lurer hva som er hemmeligheten er for å få en seker :o .
De kan en hemmelig formel som vissnok løser alle mattestykker. Den står dessverre ikke i formelhåndboka. Jeg har ikke den formelen jeg heller, lodve. Derfor fikk jeg bare 5 på privatisteksamen i 2mx...

Kan dere gi oss formelen??????
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

MatteNoob skrev:
lodve skrev:Hvordan er det mulig å få 6 i r1 og 2mx? Har aldri i mitt liv fått sekser i matte og lurer hva som er hemmeligheten er for å få en seker :o .
De kan en hemmelig formel som vissnok løser alle mattestykker. Den står dessverre ikke i formelhåndboka. Jeg har ikke den formelen jeg heller, lodve. Derfor fikk jeg bare 5 på privatisteksamen i 2mx...
Kan dere gi oss formelen??????
Så, så, 5 er en respektabel karakter i både 1MY og 2MX. :)
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
lodve
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1034
Registrert: 15/09-2005 15:50

1my er det Praktisk matte eller Teoretisk matte? Har selv 5 i T og skal ha R1 neste år, og gruer meg litt siden det er mye nytt i R1 i forhold til T.
wingeer
Descartes
Descartes
Innlegg: 414
Registrert: 24/05-2008 17:22
Sted: Trondheim

Jeg klarte en 4'er. Er rimelig fornøyd, ingen 6'ere på skolen vår, og bare én 5'er. Tror faktisk også at det var flere stryk enn det var 4'ere! Sier litt.
Aksiom
Cayley
Cayley
Innlegg: 67
Registrert: 17/09-2007 21:49

6 2mx både standpunkt og skriftlig eksamen i fjor, 6 3mx standpunkt og muntlig i år ;)

5 i fysikk dog :\
Dinithion
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1025
Registrert: 17/01-2008 13:46

Når jeg kom hjem fra eksamen så jeg på en skannet version bare for å dobbelsjekke svarene mine. Da så jeg en oppgave jeg ikke kunne "huske". Det viste seg at jeg hadde skrevet feil av fra heftet. :oops:

Dermed røk 6eren. Det var litt synd, men velfortjent når man ikke klarer å skrive av riktig :P
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
MatteNoob
Riemann
Riemann
Innlegg: 1634
Registrert: 08/01-2008 14:53
Sted: matematikk.net :)

Dinithion skrev:Når jeg kom hjem fra eksamen så jeg på en skannet version bare for å dobbelsjekke svarene mine. Da så jeg en oppgave jeg ikke kunne "huske". Det viste seg at jeg hadde skrevet feil av fra heftet. :oops:

Dermed røk 6eren. Det var litt synd, men velfortjent når man ikke klarer å skrive av riktig :P
Du hadde 3MX nå du, Dinithion?

Ikke for å forsvare meg selv eller andre som fikk femmere her (og ikke at forsvar er nødvendig heller), men det er flere ting enn kunnskaper som spiller inn under en eksamen. Virkelig verdt å nevne er dagsform.

Heldigvis vet de fleste sensorer dette, og er de erfarene i gamet, vil jeg tro de kan se om du har kunnskaper nok til å fortjene 6. Du vil ikke forsøke å klage på karakteren da, Dinithion? Hvis det kommer klart frem at du har gode kunnskaper innenfor faget, så bør ikke en feil som det der være helt destruerende for en eventuell toppkarakter.

Du har faktisk rett til å få begrunnelse for karakteren de har gitt. I mellomtiden stanser "klagefristen", og du kan fritt klage etter du har fått begrunnelsen. - Det kan være lurt av deg, hvis resten av eksamenen din var solid.

For mitt vedkommende synes jeg de har satt en korrekt karakter, og jeg kommer derfor ikke til å overprøve avgjørelsen deres.
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
Dinithion
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1025
Registrert: 17/01-2008 13:46

Det var 3mx, ja. Jeg kommer nok ikke til å klage. Det spiller igrunn liten rolle om jeg får fem eller seks. Man må av og til bare bite i det sure eplet. Og siden du absolutt måtte ha en "hvor gammel er du tråd", så ser jeg at jeg passer bedre som en 5er kandidat en 6er :P

Det jeg egentlig ville fram til i slutten der, er at det finnes folk som virkelig fortjener 6er som kan masse ut over pensum og som har stor interesse for matematikk. Jeg har interesse, men ikke slik som eks. deg som nå kan nesten hele 3mx pensumet bare ved selvstudium i noen uker. Det er sånne som fortjener topp karakter, og jeg kan fint sitte på en god annenplass å beundre de som virkelig gjør en innsats og ender opp med en 6er :)
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Svar