Her kan brukere av forum utfordre hverandre med morsomme oppgaver og nøtter man ønsker å dele med andre. Dette er altså ikke et sted for desperate skrik om hjelp, de kan man poste i de andre forumene, men et sted for problemløsing på tvers av trinn og fag.
Hehe, jeg har regnet og regnet og kommet fram til dette
Merker meg at dette ikke er noe lett uten kalkulator og gir foreløpig opp. Ikke umulig at dette er en haug med primtall heller. Kan prøve mer seinere, men hvis Knuta sier det ikke går uten kalkulator, så er det vel ikke noe vits.
Det er jo sant, selv om kanskje definisjonen på en kalulator er vel en maskin/program man kan kalkulere med. Så i det tilfellet er det vel kanskje en slags kalkulator
Kanskje ikke akkurat slik du ville ha den løst, men jeg måtte no prøve. Nå er jeg så mør i skallen at jeg tror ikke jeg orker mer i dag. Fortsetter kanskje i morgen hvis ingen andre svarer. Veldig god trening dette ihvertfall.
thmo wrote:Hehe, jeg har regnet og regnet og kommet fram til dette
........
Merker meg at dette ikke er noe lett uten kalkulator og gir foreløpig opp. Ikke umulig at dette er en haug med primtall heller. Kan prøve mer seinere, men hvis Knuta sier det ikke går uten kalkulator, så er det vel ikke noe vits.
Jeg gir opp. Håper virkelig at jeg har regnet feil ellers er denne rett og slett for jæ..
Muligens en annen måte det skal gjøres på og, men uansett. Håper noen andre har lyst å prøve seg for jeg er ganske nysgjerrig på å se løsningen.