Er det noen som vet hvorvidt det finnes interaktive koordinatsystemer der man kan plotte punkter/trekke linjer og posisjonere vektorer? Jeg synes det er kjedelig å tegne dem.
Som overskriften sier, er jeg ute etter et koordinatsystem med 3 akser.
Lurer forøvrig på om koordinatsystemer med 3 akser har noe bestemt norsk/engelsk navn, det ville kanskje gjort googlingen litt enklere.
Takk for oppmerksomheten.
Edit:
three dimensional cartesian coordinate system
Koordinatsystem med 3 akser?
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
Mener å huske at jeg brukte denne en gang i sin tid og at den funket relativt greit. Dog var det lenge siden. YMMV.
EDIT: Alternativt tror jeg at Mathematica og lignende programmer (gratisalternativer som Octave om du ikke har en sjel å selge) har det du leter etter. Finnes sikkert andre alternativer som andre her har mer greie på enn meg òg.
EDIT: Alternativt tror jeg at Mathematica og lignende programmer (gratisalternativer som Octave om du ikke har en sjel å selge) har det du leter etter. Finnes sikkert andre alternativer som andre her har mer greie på enn meg òg.
Herlig! Det var akkurat dette jeg var ute etter. Hjertlig takk.
Med programmet du lenket til, kan man jo gjøre de fleste operasjoner i VGS-pensumet ser det ut til, så nå blir nok vektorene mye mer artig og visuelt
Med programmet du lenket til, kan man jo gjøre de fleste operasjoner i VGS-pensumet ser det ut til, så nå blir nok vektorene mye mer artig og visuelt

Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.