Jeg skal begynne på Forkurs Ingeniør til høsten, og gruer meg fælt til matta. Jeg har fra før GK Elektro og VKI IKT-Driftsfag, men hadde bare matte på grunnkurs. Etter dette har jeg både tatt fagbrev og vært i militæret, men vil begynne på skole igjen.
Dum som jeg var så intresserte jeg meg ikke så veldig om matta på GK, noe som gjorde at jeg fikk 2 på avsluttende prøve. Nå som jeg skal begynne på skole igjen etter 4 år med andre ting, så er jeg veldig motivert - og har begynt å se på matta nå 3 måneder før Forkurset begynner.
Jeg lærer egentlig fort, men er redd jeg fort faller igjennom i mattetimene på Forkurs siden jeg ikke har forkunnskapene fra videregående som antakelig trengs. Dermed tenkte jeg å få tak i en mattebok fra GK og/eller VK1.
Hvis du går på GK, gidder du sjekke inni matteboka di om hva som er ISBN-nummeret? Har hørt rundt i vennekretsen, men alle har visstnok kastet disse da de var ferdige på videregående. Så derfor får jeg rett og slett bestille en ny.
Forresten, hvis du har gått, eller går, på Forkurs Ingeniør, kan du fortelle meg litt om hva jeg bør kunne før jeg starter?
Takker og bukker på forhånd.