Jeg skjønner ikke noe av det som står i læreboka. Den eneste måten jeg har lært ting i matte er ved at folk at gjort en oppgave og stilt den opp for meg så har jeg sett på den etterpå og så lært det. Så kan noen være så vennlig og gjøre dette for meg?
Ikke tenk på det som å flytte over, det gjør bare matematikken til et sett med trukket opp fra hatten-regler.
Hvis du har ei skålvekt i balanse, er det klart at den fortsatt vil være i balanse om du legger til det samme på begge sider av vekta. Det er akkurat det du gjør her. Hvis du i den venstre vektskåla har 4x og i den høyre skåla har 3-2x og vekta er i balanse (det vil si at 4x=3-2x), kan du rolig legge 2x i hver skål, vekta fortsatt balansere. Da har du 4x+2x i den venstre og 3-2x+2x i den høyre, og vekta er fortsatt i balanse, det vil si at 4x+2x=3-2x+2x. Men 3-2x+2x=3, så vi kan forenkle høyresida, og har oppnådd det vi ville da vi la til 2x i hver skål.
hennern94 wrote:Den eneste måten jeg har lært ting i matte er ved at folk at gjort en oppgave og stilt den opp for meg så har jeg sett på den etterpå og så lært det.
Da har du lært akkuratt den oppgaven, men ikke fått forståelsen av hva du faktisk gjør. Med engang du får en oppgave som ikke er helt lik, kommer du til å sitte fast igjen.
hennern94 wrote:Ok... Jeg skjønner ingenting av dette her. Så kan noen vær så snill å gi meg svarene på disse oppgavene? SÅ jeg kan se på de?
Gå inn i deg selv nå og tenk deg om. Har du VIRKELIG prøvd å sette deg ned og sett hva mrcreosote skrev til deg? Det var en kjempe god forklaring som du er helt i stand til å forstå. Eller kanskje du bare har bestemt deg for at dette skjønner du ikke? Jeg tror den siste. Du er HELT i stand til å forstå enkle likninger, bare du har LYST å lære det.
Men, hvis du virkelig lærer av å se løsningsforslag, så skal jeg løse en tilsvarende oppgave. Da kan du kikke litt på den og så gyve løs på dine egne
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.