Matteeksamen 2005!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

Anonymous skrev:Det er ikke akkurat så mye vits i å krangle om hva dere synes er best å komme opp i - det er helt individuelt.
det er ingen som krangler her, vi diskuterer og har en matematisk dialog her. Alle har rett til å komme med sine meninger om hva som er best.
Gjest

Anonymous skrev:hater matte så ******.. :twisted: :twisted: :( får jo ikke bruk for en dritt av det seinere.. men men... kan ikke noen bare legge ut prøva på nette sånn som med nasjonale prøver.. er så mye bedre det!! :D


Men lykke til allesammen da... får håpe det går bra...

klem christine
du sier du ikke kommer til å få bruk til det senere?! :? det gjør du nok!
uansett hvor du ender opp (jobbmessig altså) kommer du til å trenge matte... matte er overalt, og det er ikke noe vits i å unngå det da!

..men samtidig synes jeg det også er et slit.. det er kjedelig og man er nødt til å bruke hodet! :evil:
Gjest

Anonymous skrev:Det er ikke akkurat så mye vits i å krangle om hva dere synes er best å komme opp i - det er helt individuelt.
Og hvem er det som kranger ?
justme

Noen som kan forklare meg hva linære funksjoner er?
:?:
Gjest

justme skrev:Noen som kan forklare meg hva linære funksjoner er?
:?:
funksjoner med en rett graf y=ax+b
Gjest

justme skrev:Noen som kan forklare meg hva linære funksjoner er?
:?:
Det er grafer som blir rette, altså ikke bøyde streker på arket. =)
Gjest

justme skrev:Noen som kan forklare meg hva linære funksjoner er?
:?:
http://www.matematikk.net/klassetrinn/k ... sjoner.php
Sjekk ut resten av sida du er på før du spør :wink:
Gjest

Anonymous skrev:
justme skrev:Noen som kan forklare meg hva linære funksjoner er?
:?:
http://www.matematikk.net/klassetrinn/k ... sjoner.php
Sjekk ut resten av sida du er på før du spør :wink:
så dvs. man regner også y=kx som en linærfunksjon og proposjonal?
Gjest

Ikje gidd å klag så møye då... Heile kannik kom opp i matte, men d e ike så gale... Me kan i alle faste uden tanke på norsk-heildag på mandagen :D

D viktigste e å se d prsitive i driden...
Gjest

Ved oppg. 1 så skal man skrive en kvittering, står fast ved noe...

Hvor mye koster det for 8,5 hg rosiner á kr. 1,35 pr kg?
Gjest

Anonymous skrev:Ved oppg. 1 så skal man skrive en kvittering, står fast ved noe...

Hvor mye koster det for 8,5 hg rosiner á kr. 1,35 pr kg?
du må gjøre om hg til kg eller omvendt, men siden alle de andre varene er nevnt med kg.
..etter det er det bare å gange de sammen, sånn som på de andre oppgavene..
Mariamaria

Ved oppgave 2 så er den siste setningen; hva blir salgsprisen pr HL når han vil tjene 12%?

Hva menes med dette :?:
Lena u-skole

:cry: Fikk matte her på Toten å. Så det var mange sure fjes på skolen i dag :lol: . :arrow: Men man kan jo kopiere opp regler fra internett å bruke dom på prøva. Hvis det er lov da
Hanni

Anonymous skrev:
Anonymous skrev:Ved oppg. 1 så skal man skrive en kvittering, står fast ved noe...

Hvor mye koster det for 8,5 hg rosiner á kr. 1,35 pr kg?
du må gjøre om hg til kg eller omvendt, men siden alle de andre varene er nevnt med kg.
..etter det er det bare å gange de sammen, sånn som på de andre oppgavene..
hvordan gjør man om fra HG til KG da?
Svar