Brutto/netto lønn tentamen!!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
Sara
Fibonacci
Fibonacci

:) Hei!
Jeg skal ha tentamen om 3 dager. og jeg er ikke flink i matte :cry:
Dessuten har jeg mistet regelboka mi :cry: :cry: Jeg trenger hjelp til bruttto og netto lønn, er det noen som kan vise meg noen oppgaver eller regler med dette? Dessuten kunne jeg godt tenke meg noen regler om negative tall og ligninger!! Det hadde vært kjempebra!Jeg har en følelse av at dette går rett i dass! :( Ønsk meg lykke til!! :lol:
Mvh Sara :shock:
administrator
Sjef
Sjef

Hei!
Første råd, se litt lysere på situasjonen, det er om å gjøre å ha en så positiv innstilling som mulig når du går på eksamen (selv om du vet at det er emner du ikke behersker).

Når det gjelder negative tall, ligninger med mer, finner du det i venstremargen.

Bruttolønn er det arbeidsgiver betaler deg i lønn. Du betaler skatt og muligens også fagforeningskontigent. Det du sitter igjen med, det som står til utbetaling på lønnsslippen er din nettolønn.

Lykke til!

MVH
Kenneth Marthinsen
Hei

HeeiSann=] Jeg skulle gjerne hatt noen regler om tall og algebra, konstruering, Søylediagram osv..Skal ha tentamen i morgen, og finner ikke regelboken..Klemz :D
Post Reply