Matteeksamen 2005!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Gjest

De meine at han vil tjena 12 prosent når han selle varene...
Då må du ta d han betalte og legge t 12%

5586*1.12=8.93376

STÅ PÅ ALLE SAMEN, OG LYKKE T PÅ FREDAG!!!
mariamaria

Oyvind skrev:Og tvermaal = diameter, right?

Og ikke radius.
Ja, eller så er den jo veeeldig stor da..
Oyvind
Cayley
Cayley
Innlegg: 54
Registrert: 11/04-2005 19:29

mariamaria skrev:
Oyvind skrev:Og tvermaal = diameter, right?

Og ikke radius.
Ja, eller så er den jo veeeldig stor da..
Joda, men husk at de drakk mye melk på den tida da

:P
\:=l
thamo

Noen som har funnet ut om opplysningene vi skulle finne ut om. F.eks Aftenposten eller noe lignende...
mariamaria

Oyvind skrev:
mariamaria skrev:
Oyvind skrev:Og tvermaal = diameter, right?

Og ikke radius.
Ja, eller så er den jo veeeldig stor da..
Joda, men husk at de drakk mye melk på den tida da

:P
Hehehe.. :D
usj.. et melkespann på 64 cm i diameter.. Det vil ikke jeg bære..:P
Gjest

thamo skrev:Noen som har funnet ut om opplysningene vi skulle finne ut om. F.eks Aftenposten eller noe lignende...

for å finne priser på annonser og abonoment så er det bare å gå til nettsidene til avisa, men opplagstall går det kanskje an å finne på:


http://www.medienorge.uib.no/main.cfm?I ... edium=Avis
Gjest

Anonymous skrev:Dokke e så heldig som kom opp i matte. E kom opp i engelsk. :cry: Verste faget på skolen. Skulle ønske e kunne bytte med en av dokke...
Du e heldig da. ønska på engelsk æ. men nei da. engelsk e så my ber!
:-)

Tverrmål er diameter, så radiusen blir 16
D e ikje vanskeligt... Men siden d ska bli liter, lønne d å gjørr alt i dm, så då e radiusen 1.6 dm.

3.14*1.6*1.6*4.5 = 36.1728 (liter)
Gjest

Just a guest skrev:
Anonymous skrev:Vi gjorde oppgaven i klassen idag, og hvis du runder av rett SKAL det bli 8,94 pr hl!
Husker du hvordan dere gjorde den?
Gidder du å forklare eller?
Har skrevet hele oppgaven på side to i denne diskusjonen eller noe sånt...
Kris.ny

Er det lov å skrive ut fra matematikk.net og sette det inn i regelpermen og bruke det på eksamen? :S

Har fått veldig uklare beskjeder fra mattelæreren min om hva vi har lov til å ha i regelpermen, så hvis noen har fått et orntlig svar på hva vi har lov å ha i den, mottas det med stor takk :)
Gjest

Anonymous skrev:De meine at han vil tjena 12 prosent når han selle varene...
Då må du ta d han betalte og legge t 12%

5586*1.12=8.93376

STÅ PÅ ALLE SAMEN, OG LYKKE T PÅ FREDAG!!!
8,9376, ergo 8,94
Matte regler?

er det noen som har noen regler eller noe som vi kan få bruk for?
huff

Jeg har fått høre at utskrift fra nettet er forbudt. Man må skrive for hånd i regelboka oppfattet jeg det som.

Jeg sendte forresten en mail til Fedrelandsvennen og spurte om de der greiene. MYE arbeid å finne ut av annonseopplegget der, men det kan man da strengt tatt bare finne på, og skrive hva du regnet med :wink:


"Følgende opplag de siste 4 årene:

2001: 45.794
2002: 45.609
2003: 45.125
2004: 44.141

Pris på abo.:
1 mnd kr 167
3 mnd kr 475
6 mnd kr 950
1 år kr 1795

Annonser koster fra kr 199 og oppover...kommer helt ann på hvilken rubrukk det er snakk omm. Gå inn på www.fvn.no klikk deg inn på Kundesenter, der vil du finne priser på de forskjellige markedene."
Gjest

Kopiering er lov, ihvertfall på Blussuvoll i Trondheim.... Så lenge DU har kopiert ut.... Kopiering og utskrift er altså tillat.
Regler?

vi fikk beskjed om at vi kan skrive på pc og printe ut og at vi ikke må skrive for hånd, men er det noen som har noen regler eller linker til sider med regler?
Svar