Vi trenger i såfall mer informasjon, siden det er mange løsninger som kan stemme. F.eks. 1000000007*11, 1000000007*13, 1000000007*17, 1000000007*19 osv.
Ikke akkurat. Det står at alle faktorene må være primtall, som betyr at tallet kun kan ha to faktorer. Siden flere faktorer betyr at du kan gange dem sammen og si at det er en faktor, og denne faktoren vil da ikke være et primtall. Dessuten ville dette bety at utsagnet er sant for alle tall med 11 siffer som ikke er primtall.
Nei, 2357, det du sier stemmer ikke overens med definisjonen av en faktor. En faktor i et heltall a er et tall b slik at a/b er et heltall. For eksempel er de positive heltallsfaktorene av 15: 1, 3, 5 og 15. Det fins faktisk ikke noe helt tall som bare har primtallsfaktorer, ettersom 1 er en faktor i alle heltall og 1 ikke er definert som prim.
Nei nei vent litt, nå tok eg feil. Beklager så meget. Elleve bokstaver skal det vere i tallet. Her er noken bokstava eg har funne ut: _ _ _ _ o _ _ s _ _ _
Du har helt rett, BMB. Jeg vurderte å legge en kommentar i parantes. Men oppgaven så såpass merkelig ut, at jeg antok at Inger hadde utelatt en tilsvarende kommentar, så jeg lot være å legge den til. I etterkant ser jeg at dette ikke var så lurt.