Matteeksamen 2005!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gjest

Anonymous skrev:
Oyvind skrev:"hvor lang tid etter unionsoppløsningen gikk den første mannen på månen?" feks (JA, den er enkel, men de kan stort sett ikke gjøres vanskeligere)


Noen andre enn meg som fant ut at de varene kostet ca 73.80 til sammen?
jeg fikk 79,8055
avrundet 79,81
fikk noen andre det?! hjelp hjelp :?:
Jeg tror jeg vet hva du har glemt..
Å regne ut rabatten på 7,5%..

7,5% av 79,81 blir nemlig ca 73,83..
Gjest

Anonymous skrev:
Oyvind skrev:"hvor lang tid etter unionsoppløsningen gikk den første mannen på månen?" feks (JA, den er enkel, men de kan stort sett ikke gjøres vanskeligere)


Noen andre enn meg som fant ut at de varene kostet ca 73.80 til sammen?
jeg fikk 79,8055
avrundet 79,81
fikk noen andre det?! hjelp hjelp :?:

Hugs at du skulle få 7,5% i rabatt!;D 79.81kr-7,5%=73.82kr
Gjest

ja glemte å regne ut prosenten, da fikk jeg 73,81974
avrundet 73.82
rett nå?:p
Gjest

Hei!

Noen som vet hvordan vi gjør hvis vi for eksempel skal finne ut hvor mange flere som stemmte ja i Stavanger enn Vadsø?
Gjest

Anonymous skrev:
gjest skrev:Eksamen oppg 1908 (i brosjyren)

1) 73,82
2) 8,93(men avrundes til 8,94)
3)
a 36 l

b 578,7 øre


Disse er de riktige svarene og ikke gå rundt og spør om hjelp. Den beste måten å lære på er prøve å komme fram til svaret selv. Ergo her er svarene.


ÆÆÆÆÆ!! Jeg har gjort helt feeeil. :| Kom fram til 5586 jeg, på den første oppgaven. :s Hjeeelp! Sliter jeg eller sliter jeg?!



vet ikke hva du helt gjorde men du må addere alle og gjøre om hg til kg. da må du gange svaret med 7,5 og dividere på hundre. da tar du det tallet og subtraterer det med det første tallet ditt. forsto du?
StyleuX
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 19/05-2005 12:26
Kontakt:

Det ble matteeksamen på nedenes også
Hege-Pege

Å.. eg syns d e så drid.. MATTE!!! koffår åss.. d e urettferdig :?
Me på Kannik Ungdomsskole i Stavanger.. kom i vertfall opp i dette.. Heldigvis :cry:
Gjest

Noen som vil skrive opp utregningen på 2&3 på den oldsk00l oppgaven? :lol: hih:D

å btw tror vi ska tegne tidslinje i år :(
Gjest

Vil tro vi får tidslinje,en oppgave som sjeldent blir gitt.
Eneste jeg kan tenke meg.
StyleuX
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 19/05-2005 12:26
Kontakt:

Noe med det flagget også.. Det er jo delt inn i kolonner..
( 22 x 16 ) btw
HJELP MEG...

hei.

jeg har hørt noe om oppgaven fra 1908 i heftet vi fikk til eksamen.

Noen påstår at dersom man skal utskrive kvitteringen ved et kjøp, da skal man ikke runde av noen tall før det endelige tallet(dvs. sum total med rabatt).

Er dette riktig?
Gjest

Onanere, skal vistnokk booste insatsen :D
MG!

Anonymous skrev:Onanere, skal vistnokk booste insatsen :D
booste??!! Hva er d da...? :?
Gjest

Ok ØKE innsatsen da :D
Gjest

skal man gå inn på dass i pausen da eller? eller på morgenen? eller holder det dagen før? HAHAA!
Svar