Eksamen 05 er over!!!!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Gjest

Anonymous skrev::o på den med parketten tenkte jeg at 12,5% er 75% av golvet til han fyren og kom fram til 16,7% dyrere

fy jammen jeg gjetta også eller regna,, men var ganske usikker.. kom frem også det samme som deg.. 16,6666666666 :twisted: :Djeg er så j*** glad nå
Gjest

Anonymous skrev:
Anonymous skrev:
DanielÅlien skrev:jeg bare telte ruter

den første oppg på DEL II - der de spurte om hva tror du kommer i 2005.. sånn antall mopeder.. hva skrev dere?jeg skrev 161 jeg.. merkelig.. jeg skjønte ikke den jeg.
Det økte jo med 10 000 for hvert år, så svaret ditt skulle være rett. Men så har du vel ikke fått med begrunnelse da.
Men det er også mulig at det holder seg på ca samme tall da. for det ble født mange flere i 1987 og 88 enn i 1989, dermed var det flere som var16 og 17 i 2003 og2004 enn i 2005.. eller er jeg helt på jorde nå??? :?

Er det forresten noen som husker hvilken vinkel på konstuksjons-oppgava som skulle være 45`? vinkel A eller vinkel B?
europefan
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 18/05-2005 21:50
Sted: REVETAL

Anonymous skrev::o på den med parketten tenkte jeg at 12,5% er 75% av golvet til han fyren og kom fram til 16,7% dyrere
Det tror jeg er feil fordi:
Khan hadde a m[sup]2[/sup] gulv og b kr per m[sup]2[/sup], altså han betalte ab kr (areal * pris per m[sup]2[/sup]). Johnssen hadde 3/4 areal av Khan eller 3a/4. Han betalte 12,5% mer totalt enn Khan. Det kan settes opp som 1,125ab. For å finne ut pris per m[sup]2[/sup] kan vi ta totalpris/areal. 1,125ab/0,75a=1,5b. Johnsen betalte altså 50% mer enn Khan.

Tror jeg da :roll:
Gjest

europefan, jeg fikk det samme.
Fredrik:-)
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 9
Registrert: 06/02-2005 21:54

Skrev alle oppgavene på det innføringsarket der hvor konstruksjonene og sånn skulle være, tror dere sensor trekker ned for det? :(
Gjest

Fredrik:-) skrev:Skrev alle oppgavene på det innføringsarket der hvor konstruksjonene og sånn skulle være, tror dere sensor trekker ned for det? :(
åjada. Jeg husker at jeg gjorde samme feilen, gjett hva som skjedde da. skulle egentlig få en 6,men fikk en 5..tragisk det der. men håper du får en mindre streng sensor..
Svar