Fagoppsett på universitet/høyskole

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Hvordan ser timeplanen ut for en universitet/høyskolestudent? Har dere kun et fag om gangen, eller flere? Evt. hvor mange?
Realist1
Euclid
Euclid
Innlegg: 1993
Registrert: 30/01-2007 20:39

Timeplanen varierer hele tiden, fra uke til uke, fra semester til semester, fra universitet til universitet. På NTNU, for eksempel, fåes det tak i en oversikt over alle relevante forelesninger så velger man selv ut hvilke man tror det kan være fornuftig å gå på.
meCarnival
Riemann
Riemann
Innlegg: 1686
Registrert: 07/09-2007 19:12
Sted: Trondheim

Er jo offentlige forelesinger på Høgskoler, det jeg har hørt så ikke noen som kan nekte deg og gå i den og den forelesingen... Jeg er i mange andre enn kun mine egne som jeg har så lagd egen kalendender med primær og sekundær forelesinger i ett.. Jeg endrer timeplanen min hver semester og går på HiST... =)...

Jeg har fire fag i halvåret, hvertfall nå...

1. semester
Matte 1
Økonomisk styring
Kjemi
Logistikk-fag

2. semester
Matte 2
Fysikk
Statistikk
Datateknikk

Tror det kommer flere fag neste år, men har fire eller flere fag jeg... Avhenger vel veldig av hvilken linje man går osv... Kjemistudentene har full timeplan hver dag så de har mye mindre egenstudium enn det jeg og min linje har...
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
Audunss
Jacobi
Jacobi
Innlegg: 328
Registrert: 06/01-2009 21:37

På universitet i oslo tar vi for oss 3 fag per semester, hvilke avhenger litt av hvilken studieretning, men mattestudieretningene tar vell et mattekurs per semester.
zell
Guru
Guru
Innlegg: 1777
Registrert: 09/02-2007 15:46
Sted: Trondheim

drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

slik (pdf-dokument) ser min ut for dette semesteret.
FredrikM
Poincare
Poincare
Innlegg: 1367
Registrert: 28/08-2007 20:39
Sted: Oslo
Kontakt:

espen180 skrev:Hvordan ser timeplanen ut for en universitet/høyskolestudent? Har dere kun et fag om gangen, eller flere? Evt. hvor mange?
Dette er timeplanen min for høsten 08:

Kode: Velg alt

MANDAG        TIRSDAG   ONSDAG         TORSDAG             FREDAG
---------------------------------------------------------------
MAT-INF    
Plenum

MAT-INF       MAT-INF      MAT-1100      INF 1100
Forelesning   Forelesning Forelesning     Forelesning

MAT 1100     INF 1100     INF 1100        MAT-INF 1100
Forelesning  Forelesning  Grupperegning  Grupperegning

INGENTING     MAT-1100    MAT 1100
Ingenting     Grupper...   Plenumsregning
Hver "time" varte to timer med en kvarterspause mellom. I grupperegningtimene er det en vanlig lærer der, slik at man kan spørre om hjelp når man regner. I plenumsregningene regner en lærer gjennom oppgavene - dette er egentlig gørrkjedelig, og jeg skippet de fleste.

Ingenting er obligatorisk, bortsett fra oppmøte på første forelesning i noen fag.

Standard på UiO er 30 studiepoeng i semesteret, altså vanligvis tre fag hvert halvår. Nå tar jeg 40 studiepoeng; MAT-1110 (Kalkulus og lineær algebra), STK-1100 (Statistikk og sannsynlighetsberegning), INF 1010 (Java; objektorientert programmering) og FYS-MEK 1100 (fysikk og mekanikk)
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
Svar