Anne har regnet ut at hun på en kjøretur som varte en time, holdt en gjennomsnittsfart på 60 km/t.
På første del av turen var veien så dårlig at hun måtte holde en gjennomsnittsfart på 48 km/t.
På siste del av turen var veien bedre, og hun holdt en gjennomsnittsfart på 64 km/t.
Hvor lenge holdt Anna en gjennomsnittsfart på 48km/t?
Er det noen av dere som kan løse denne oppgaven + en forklaring på hvordan dere løste den?
Oppgave!
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
[tex]s=v\cdot t = 60 = 48\cdot t \,+\, 64(1-t)[/tex]
[tex]16t\,=\,4[/tex]
):
t = 0,25 time = 15 min
[tex]16t\,=\,4[/tex]
):
t = 0,25 time = 15 min
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Ungdomsskolen, 10. klasse.? Dette er en 1. gradslikning. Løs likninga. Tenk på x istendefor t. Samle de ukjent på en side, og talla på den andre, og du er i box...lodve skrev:Hei.
Jeg skjønte ikke helt forklaringen.
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
64 er gjennomsnittsfarten på siste del av kjøreturen..lodve skrev:Hei!Janhaa skrev:[tex]s=v\cdot t = 60 = 48\cdot t \,+\, 64(1-t)[/tex]
[tex]16t\,=\,4[/tex]
):
t = 0,25 time = 15 min
Jeg forstod oppgaven, men det jeg lurer på h hvordan du kom fram til dette "+ 64 ( 1 - t )"
R A P E - It's like saying "Hello" in Japan
Sometimes I wish I could act like a boy
(2008, ladies, i think it's time to switch roles)
Sometimes I wish I could act like a boy
(2008, ladies, i think it's time to switch roles)