D på matte 2 - verdt å ta faget om igjen?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
artois
Fibonacci
Fibonacci

Har nå fått sensuren på matte 2 (NTNU) - det ble D, noe jeg ikke er fornøyd med. Fikk B på matte 1 og hadde håpet på minst C på 2-ern. Hvor mye vil en D på matte 2 ha å si i jobbsøkingen? Er det verdt å prøve å forbedre karakteren neste vår?
Magnus
Guru
Guru

Hvorfor skal du ikke ta det opp? Beste karakteren blir stående uansett...
artois
Fibonacci
Fibonacci

Magnus wrote:Hvorfor skal du ikke ta det opp? Beste karakteren blir stående uansett...
Det visste jeg ikke. Da er det vel bare å prøve. Jeg tenkte også at man jo går glipp av stipend hvis man tar et fag på nytt, men det finnes sikkert et "svadafag" jeg kan ta i ved siden av. Dessuten kommer jeg neppe til å bruke like mye tid på faget hvis jeg tar det opp.
Magnus
Guru
Guru

Nei, du går ikke glipp av stipend. Les på NTNU sine sider.
artois
Fibonacci
Fibonacci

Magnus wrote:Nei, du går ikke glipp av stipend. Les på NTNU sine sider.
Finner ikke noe om det, men er ganske sikker på at jeg har lest at man ikke får lån omgjort til stipend for fag man har tatt tidligere.
Post Reply