når en går på universitet eller høgskule, er det bokstav vurdering på eksamner? A-F??
er det bare eg som misfårstå men eg leste i en artikkel at mange stryker på ntnu, dei måtte ha verdid minst 4.25 eller mer får å bestå?? mente dei karakter??
1-4 stryk og 4,25-6 bestått`?? eg trodde da var nok får å få en 2 ar (E) får å bestå eg ??
lurte på noe
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
hmmm...veit ikke helt hva du mener, men er det ikke slik at NTNU har innført kar 4 i 3MX fra vgs for å få starte på analyse 1 (calculus 1).
Og generelt er kar F på høyskole/UNI stryk, mens E er laveste ståkarakter...
Og generelt er kar F på høyskole/UNI stryk, mens E er laveste ståkarakter...
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Nei la meg formulere om spørsmålet. Når en tar eksamen er det slik at A-E er bestått og F-stryk.
Eller er det enten at man Består eller Stryker. Får å Bestå må du ha minst 4, har du under 4 så stryker du. Slik som oppgave innlevering før eksamen. Dei blir enten godkjent eller ikkje. Men får at dei blir godkjent så du du ligge rundt 4. Det vil si at ineveringen er ikkje godkjent om du har fått noe som tilsvarer en 2-ar.
Skjønte du kva eg mente nå? Eg veit at det er krav om 4 i 3mx får å komme inn, det var ikkje det eg lurte på.
Eller er det enten at man Består eller Stryker. Får å Bestå må du ha minst 4, har du under 4 så stryker du. Slik som oppgave innlevering før eksamen. Dei blir enten godkjent eller ikkje. Men får at dei blir godkjent så du du ligge rundt 4. Det vil si at ineveringen er ikkje godkjent om du har fått noe som tilsvarer en 2-ar.
Skjønte du kva eg mente nå? Eg veit at det er krav om 4 i 3mx får å komme inn, det var ikkje det eg lurte på.
Dette varierer. På medisinstudiet (og ulike andre studier) er det slik at du enten får karakteren Bestått eller Ikke Bestått. Hvor bestått er karakteren 4 eller bedre.
På de fleste andre studieretninger er A-E ståkarakter, mens F er strykkarakter.
På de fleste andre studieretninger er A-E ståkarakter, mens F er strykkarakter.
I utgangspunktet følges denne, for kurs som gir karakterer:
Her får du stryk hvis du klarer mindre enn 40% av oppgavene. Det vil vel egentlig bety at de faktisk er strengere på bestått/ikke bestått karaktersetting.
Good 2 know.
Det er bare for kurs i matematikk. Det er representanter fra NTNU og UiO i matematikkrådet, så jeg regner med at de følger den begge de stedene.Markonan wrote:Her er Norsk Matematikkråds veiledende skala.
Max: 100 poeng (eller %).
A: 92-100
B: 77-91
C: 58-76
D: 46-57
E: 40-45
F: 0-39
Her får du stryk hvis du klarer mindre enn 40% av oppgavene. Det vil vel egentlig bety at de faktisk er strengere på bestått/ikke bestått karaktersetting.
Good 2 know.

An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Lao Tzu