Eksamens tips..
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Cayley
Hei er det noen som vet hva jeg burde lese på til eksamen ?
-
- Cayley
jepp pcen min klikka når jeg skulle legge ut denne tråden..
Jeg skal ha eksamen i 1 MY
Jeg skal ha eksamen i 1 MY
Hvis du er smart går du kjapt igjennom de kapitlene du har hatt og blir bedre i det du ikke kan så godt. Så ser du om du finner noen gamle eksamener på nettet; mye av problemstillingene og oppgavetypene går igjen i slike eksamener.
-
- Cayley
Emomilol wrote:Hvis du er smart går du kjapt igjennom de kapitlene du har hatt og blir bedre i det du ikke kan så godt. Så ser du om du finner noen gamle eksamener på nettet; mye av problemstillingene og oppgavetypene går igjen i slike eksamener.
jeg har leitet etter gamle men finner bare andre matte oppgaver enn 1 my :s
Løs gjerne oppgaver fra ting som er litt vanskeligere enn 1my. Jeg synes ihvertfall at overlæring er veldig effektivt. Det tar litt tid og arbeid, men å se ting fra ett større perspektiv kan ofte gjøre ting litt mer forståelig. Da blir man både flinkere samtidig som oppgavene ikke virker så vanskelig 
Det blir kanskje ikke så enkelt i praksis siden eksamen nærmer seg fort og det er ikke alltid like lett å lese seg opp på ting på forhånd. Men det går jo fint an å lage sine egne oppgaver. Kombiner gjerne flere elementer i en og samme oppgave.
Edit: Uhm, man kan forsåvidt ikke lage egne eksamensoppgaver, men jeg håper du skjønner hva jeg mener. Du har sikkert sett eksempler fra 1my eksamen, lag noen som er tilsvarende

Det blir kanskje ikke så enkelt i praksis siden eksamen nærmer seg fort og det er ikke alltid like lett å lese seg opp på ting på forhånd. Men det går jo fint an å lage sine egne oppgaver. Kombiner gjerne flere elementer i en og samme oppgave.
Edit: Uhm, man kan forsåvidt ikke lage egne eksamensoppgaver, men jeg håper du skjønner hva jeg mener. Du har sikkert sett eksempler fra 1my eksamen, lag noen som er tilsvarende

Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.