Matte eksamen.. Har noen eksempelsoppgaver jeg kan bruke???

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Tordf
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 18/05-2008 15:30
Sted: Kongsberg

Hei. Jeg kom opp i matte på eksamen 2008.
Jeg bruker den gamle formen av matteboka, mega matte A og B...
Har noen et par forslag til nettside jeg kan bruke til øvning, eller eventuelle øvelser jeg kan bruke? :?:

LInk meg gjerne eksempelsoppgaver for mattetentamen/eksamen...
Li
Cayley
Cayley
Innlegg: 73
Registrert: 16/05-2008 22:07

Du kan jo se på eksamen fra 2006.

http://www.epmolde.no/matte/eksamen/index.htm
AssiOS
Noether
Noether
Innlegg: 22
Registrert: 18/05-2008 12:25

Jeg kom også opp i matte, og anbefaler at du ser på forrige eksamener, siden eksamenene er ganske like.
Cecilie_92
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 15/04-2008 16:20

Jeg kom også opp i matte. Vi har fått en eksempel oppgave på hvordan matte eksamenene vil være (fra 2007). Og læreren vår sier denne eksamenen vil være lik eksempeloppgaven. Men vet ikke om det går an å finne den på nettet da...
Dinithion
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1025
Registrert: 17/01-2008 13:46

Jeg tror nok han mener lik, som i samme type, ikke lik, som i identisk. (Bare min antagelse).
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Li
Cayley
Cayley
Innlegg: 73
Registrert: 16/05-2008 22:07

Jeg er ikke akkurat en som følger med i timene, noe som kanskje er grunnen til at jeg er her. :) Men uansett; jeg hørte noe om bak all musikken min, at vi er det første kullet som går ut med kunnskapsløftet, derfor blir eksamenen litt anderledes. Eller veldig anderledes.

Det er også stor sannsynlighet at det er motsatt.^^
Dinithion
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1025
Registrert: 17/01-2008 13:46

Oh. Hvis de har gjort om mye etter kunnskapsløftet, så kan det jo være at det blir en annen type eksamen. Men fortvil ikke. Det er jo ikke som om de matematiske reglene har blitt endret på. Her er det heldigvis bare undervisningsformen og pensum. Så du får nok ikke noe på eksamen som du ikke har lært(/evt burde ha lært om du hører på musikk :P). Selv om eksamen kanskje er litt anderledes, siden man har ett nytt pensum, så tror jeg ikke den blir helt ulik. (Jeg får vel presisere igjen at dette er mine antagelser ;))
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
kimjonas
Jacobi
Jacobi
Innlegg: 324
Registrert: 24/04-2007 15:53
Sted: Gjøvik

Matematikkeksamen er bygd opp på ... tja, en ny måte ja.

Første del inneholder små spørsmål + avkrysning.

Andre del omhandler de temaene som er på forbredelsessiden. (Matematikk i dagliglivet og en del statistikk)

Tredje del er ikke lenger slik at du kan gjøre så så mange 3 poengs oppgaver, men her skal du nå gjøre alle oppgavene som er gitt.
Tordf
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 18/05-2008 15:30
Sted: Kongsberg

takk
Svar