Trenger statistikkhjelp

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
SEA
Pytagoras
Pytagoras

Jeg tar et innføringsfag i statistikk ved universitetet i Bergen og har snart en innlevering av obligatorisk oppgave. Problemet mitt er at jeg ikke kan følge undervisningen og synes læreboka er dårlig (evt. at jeg bare ikke forstår tingene)... Jeg sliter virkelig, selv med ganske grunnleggende ting er jeg redd...
Er det noen som kan anbefale meg gode alternativer til læreboken i statistikk? Jeg har "Probability and Statistical Inference" av Hogg og Tanis.

Jeg har veldig lyst til å mestre dette, men nå virker det så uoverkommelig at jeg ikke får gjort noen ting :(

Er helt fersk her så beklager hvis denne havner på feil sted...

På forhånd takk :)

Glemte visst å skrive at jeg har veldig liten tid på meg for å gjøre oppgaven ferdig så om dere vet om sider på nettet hadde det vært til stor hjelp... Spørs om jeg har tid til å få tak i andre bøker...
Last edited by SEA on 28/09-2008 14:07, edited 1 time in total.
fish
von Neumann
von Neumann

Et brukbart norsk alternativ er jo statistikkboka til Gunnar G. Løvås: "Statistikk for universiteter og høgskoler."
SEA
Pytagoras
Pytagoras

Tusen takk.
Post Reply