Hei.
Jeg jobber med ett spm jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gå frem. Oppgaven er som følgende:
Hvor mange barnåler har i gjennomsnitt ett grantre eller furutre. Hint til oppgaven er at man skal studere strukturen av en gren, eller en del av en gren og det skal være nok å regne ut hvor mange barnåler det er på en liten del av treet. Bruk treets geometriske design for å løse oppgaven.
Noen som har noen tips eller ide hvordan man løser oppgaven?
Hvor mange barnåler har ett furutre?
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Hei.
Jeg vet det er lite fakta, men det er vistnok hele ideen med oppgaven. Svaret behøver ikke å være helt korrekt, men heller realitstisk, det er fremgangsmåten som teller, ikke svaret.
Jeg tenkte at jeg kunne måle areal av en grein, finne ut hvor mange barnåler er det der og deretter gang det opp med arealet av hele treet...?
kommentarer?
Jeg vet det er lite fakta, men det er vistnok hele ideen med oppgaven. Svaret behøver ikke å være helt korrekt, men heller realitstisk, det er fremgangsmåten som teller, ikke svaret.
Jeg tenkte at jeg kunne måle areal av en grein, finne ut hvor mange barnåler er det der og deretter gang det opp med arealet av hele treet...?
kommentarer?
-
- Riemann
Av antall greiner da?
Stammen står vel får rimelig mye av arealet/volumet av det totale...
hehe.. litt fiffig oppgave...
Stammen står vel får rimelig mye av arealet/volumet av det totale...
hehe.. litt fiffig oppgave...
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
Ingeniørmatematikk IV