Fortvilelsen tar meg her....

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
Adaware
Cayley
Cayley

Har fått en skikkelig ekkel følelse i det siste her, går forkurs y-vei og jeg har bare matte fra grunnkurs fra før av. Når morgendagen er ferdig har vi høvla igjennom 150 sider i boka og det er forventet at vi skal huske mesteparten, for min egen del så er det helt umulig. Når jeg skal gå tilbake på oppgaver og regne på nytt for å se om jeg husker noe står det helt stille og jeg blir fortvilet over at jeg ikke skal huske enkle ting.

Det sies at de forventer 40-50t uke av oss for å komme igjennom alt stoffet men når det nærmer seg kl2 på dagen er jeg som regel helt gåen i hodet og greier ikke å holde konsentrasjon og fokus uansett hva jeg gjør for noe så det er ikke noe vits i å sitte lenger enn kl3 som er den tiden læreren går ut av klasserommet og overlater oss til oss selv. Da bruker jeg å dra hjem og kobler av litt før jeg finner frem boka i 5-6 tiden for å repetere litt oppgaver men da er problemet at når jeg står fast ved enkelte ting som gjør at jeg ikke får regnet oppgaven slik jeg skulle. Så da glir den fortvilede følelsen over meg igjen, kjenner dere til den eller?

Føles som at liten tue kan, og vil velte et stort lass her siden jeg har utrolig stor interesse for de fagene jeg føler har noe med ingeniør studie og gjøre, konstruksjon, problemløsning av praktiske ting osv men denne matten gjør ting vanskelig. for meg.

Har dere noen tips for dette her eller er det noen som har det likens?
Er det noen nettresurser som dere vet fungerer bra og som er på mitt nivå?

Fikk 5 i matte på grunnkurs med middels innsats men, da var det kun noen timer hver uke så da fikk man tid til å tenke innimellom ihvertfall pluss at det ikke var så vanskelig :P
Gustav
Tyrann
Tyrann

Adaware wrote: Er det noen nettresurser som dere vet fungerer bra og som er på mitt nivå?
Post dine problemoppgaver her, og du får garantert hjelp i løpet av kort tid.

Skriv først oppgaveteksten, deretter hva du har gjort, og til slutt beskriv hva du ikke forstår ved oppgaven.
Markonan
Euclid
Euclid

Hei, Adaware.

Det er ingen grunn til å bli fortvilet! Den første gode nyheten er at du har blitt litt skremt allerede nå, som jeg antar er helt i begynnelsen av semesteret, og da har du masse tid på å lære deg pensumet du skal gjennom.

Den andre gode nyheten er at du allerede har funnet frem til dette forumet, og her er det masse hjelp å få. Står du fast på en oppgave er det mange som er i stand og villige til å hjelpe deg, og siden vi er mennesker og ikke en bok, så kan vi forklare det til deg helt til du får det på den måten du må ha for å forstå det.

Selv har jeg tatt mattekurs der jeg knapt åpner boken i løpet av semesteret, og begynner med skippertak en måned før eksamen. Det har skjedd at jeg sitter der og tenker "Oh my God. Jeg forstår INGENTING!", men med litt muskelinnsats så lander jeg alikevel på bena. Matte er kanskje litt vankselig, men det er absolutt ikke umulig. :)

Jeg tror dette går helt fint jeg. 8-)
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Post Reply