Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
Litt usikker på hva du mener, og litt usikker på om du bruker engelsk eller norsk, men du kan prøve noe slik
funksjon[]
Og trykke enter, da står det en feilmelding med hvordan du skal skrive ting. Så om u ikke får ting til, bare la alt være blankt så ser du hvordan det skal stå.
Antar funksjonen din er det under.
g(x)=funksjon[1/2*x^2*ln(x),1,∞]
Kanskje dette var funksjonen din ?
g(x)=funksjon[x*1/2*x^2*ln(x),1,∞]
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Endte opp med å bare skrive funksjonen direkte inn som g(x)=osv, men istedet for å skrive ln brukte jeg ln knappen som lå i programmet, da tok den det:)
Razzy: Dette er da ikke så tidlig, vært oppe i noen timer nå Skal man komme noen vei må man jobbe he he Du da blir det matematikk-lørdag på deg og?:)
ambitiousnoob wrote:Razzy: Dette er da ikke så tidlig, vært oppe i noen timer nå Skal man komme noen vei må man jobbe he he Du da blir det matematikk-lørdag på deg og?:)
Mattematikk-helg
Stå på, kommer nok til noen oppgaver der jeg får bruk for geogebra jeg også, da kan jeg jo spørre deg om råd
He he da tror jeg vi er flere, i år blir det å hoppe over våren og går RETT på sommeren Fælt å sitte inne og se ut på det nydelige været i Bergen idag, men sånn er det:)
ambitiousnoob wrote:He he da tror jeg vi er flere, i år blir det å hoppe over våren og går RETT på sommeren Fælt å sitte inne og se ut på det nydelige været i Bergen idag, men sånn er det:)
Er vel det vi sitter inne og ser på alle tre
Som bergensere ville vi vel heller hatt regn
Det er bedre å stille et spørsmål og ikke få et svar, enn å ikke stille et spørsmål og ikke få et svar.
Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.