Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
Fra enhetssirkelen har vi at sin (og cos) av noe alltid ligger mellom -1 og 1, derfor kan vi for slike funksjoner sette sin(...)=1 for å finne maks. (og sin(...)=-1 for å finne min.
Grunnen til at de da ikke har derivert er vel at det er unødvendig...
Håper dette hjalp...
Det er bedre å stille et spørsmål og ikke få et svar, enn å ikke stille et spørsmål og ikke få et svar.
Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.
mstud wrote:Fra enhetssirkelen har vi at sin (og cos) av noe alltid ligger mellom -1 og 1, derfor kan vi for slike funksjoner sette sin(...)=1 for å finne maks. (og sin(...)=-1 for å finne min.
Håper dette hjalp...
Det hjalp veldig, var ikke noe mer enn det jeg lurte på, takk!
Må si du begynner å bli veldig flink i matte, du kommer til å nå langt
mstud wrote:Fra enhetssirkelen har vi at sin (og cos) av noe alltid ligger mellom -1 og 1, derfor kan vi for slike funksjoner sette sin(...)=1 for å finne maks. (og sin(...)=-1 for å finne min.
Håper dette hjalp...
Det hjalp veldig, var ikke noe mer enn det jeg lurte på, takk!
Må si du begynner å bli veldig flink i matte, du kommer til å nå langt
Kostet ikke meg så mye, akkurat (værsågod )
Begynner å bli veldig flink? Selv synes jeg jeg var flinkere for 10 år siden men matten har ?kanskje? blitt "litt vanskeligere" nå, da
Ikke 1+1=2 lenger, eller lurer forresten på om jeg så det i matteboken min nettopp , hehe
Det er bedre å stille et spørsmål og ikke få et svar, enn å ikke stille et spørsmål og ikke få et svar.
Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.