Trenger råd til beregning av oppgave

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
rembrandt
Descartes
Descartes
Posts: 425
Joined: 10/11-2011 08:47

Punktene A (2,-1) og B(5,3) er gitt.
a) Finn vektor AB og regn ut vektor [AB].
Vektoren AC = [-1,2] er gitt.
b) Bestem koordinatene til punktet C.
c) Regn ut vektor AC x vektor BC og kommenter svaret.
En rett linje l går gjennom punktet P(3,-4) og er parallell med vektor AC.
d) Finn en parameterframstilling for linjen l.
e) Finn koordinatene til punktet der l skjærer y-aksen.
Punktet Q(8,6) er gitt. En vektor QR har lengden 10, og R er et punkt på linjen l.
f) Bestem koordinatene til R.
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
Dinithion
Hilbert
Hilbert
Posts: 1025
Joined: 17/01-2008 13:46

Hva har du fått til og hvor står du fast?
Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
rembrandt
Descartes
Descartes
Posts: 425
Joined: 10/11-2011 08:47

Jeg vet ikke hvordan jeg skal starte?
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
Post Reply