Opptakskrav til ingeniør (HING)

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Knossos
Cantor
Cantor
Innlegg: 107
Registrert: 04/07-2011 20:56
Sted: Trondheim

Hei, jeg har vært i kontakt med høyskolen men de kunne ikke gi meg svar på dette:
For opptak til ingeniørstudiet hvor (R1+R2)+Fys1 er kravet, så har de gjerne egne forkurs som gir kompetanse innen disse. Jeg har kun disse fagene som privatist, og da lurer jeg på følgende: Eksamen i Fys1 er muntlig/praktisk, men kvalifiserer den for opptak på ingeniør hvor kravkoden er (R1+R2)+Fys1
???

(fant nettopp ut at det ikke holder med R2, men må tillegg ha R1 eksamen. Det er greit, men håper f... ikke fysikken er bortkasta også nå)
malef
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 809
Registrert: 28/11-2007 16:24

Tror du gjør dette litt vanskeligere enn det er. Du må ha karakter i disse tre fagene fra videregående eller som privatist. Har du ikke det, kan du ta forkurs og kvalifisere deg på den måten.
Knossos
Cantor
Cantor
Innlegg: 107
Registrert: 04/07-2011 20:56
Sted: Trondheim

Joda, jeg er klar over det, men det jeg nå mistenker er at det ikke holder med karakter i disse fagene som privatist.

Hvorfor: Fordi privatisteksamen i Fys1 er muntlig.

Er det noe hold i dette? Den aktuelle skolen jeg prata med kunne ikke svare meg på dette, og da er det grunn til bekymring!!
malef
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 809
Registrert: 28/11-2007 16:24

Det kan umulig stemme.
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Knossos skrev:Joda, jeg er klar over det, men det jeg nå mistenker er at det ikke holder med karakter i disse fagene som privatist.
Hvorfor: Fordi privatisteksamen i Fys1 er muntlig.
Er det noe hold i dette? Den aktuelle skolen jeg prata med kunne ikke svare meg på dette, og da er det grunn til bekymring!!
Fys1 og Kj1 er muntlig, både ordinært og som privatist...
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Knossos
Cantor
Cantor
Innlegg: 107
Registrert: 04/07-2011 20:56
Sted: Trondheim

Ja jeg vet det, og har egentlig ikke tenkt over dette før nå.
Forkursene har jo kun skriftlig eksamen, og krever dette av deg som søker.
Jeg vet eksamen på landsbasis er muntlig i disse fagene, men usikker på om privatister MÅ ha standpunktkarakter også.

Håper jeg tar feil, men når "ingen" vet helt sikkert så...
malef
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 809
Registrert: 28/11-2007 16:24

Du tar feil. Studiekonsulenten du snakket med, skjønte sikkert ikke spørsmålet siden ingen har kommet på tanken om å stille det før :lol:
Knossos
Cantor
Cantor
Innlegg: 107
Registrert: 04/07-2011 20:56
Sted: Trondheim

Ja måtte nok ta ut sykemelding etter å ha blitt stilt dette spørsmålet tenker jeg, hehe. Men det overrasker meg at konsulenten ble litt paff da han hørte at jeg hadde muntlig.

Men godt å høre at flere er inne på sannheten her..
Svar