Matte S1 + S2

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
PiaR
Cantor
Cantor

Hei!

Jeg lurte på om noen har noen tanker ang. bøker til matte S1 og S2?
Jeg har sett litt på sinus-bøkene.
Jeg skal ta disse to fagene som privatist, og trenger bøker med gode tekster, oppgaver osv. :)
Markussen
Galois
Galois

R1 teller vel likt som S1 og S2 slik at begge disse karakterene går bort?
Eller er jeg helt på styr nå...?
MrHomme
Descartes
Descartes

Jeg anbefaler deg Sinus bøkene, da disse har gode løsningsforslag gratis på nettet, og gode forklaringer til egenstudie. De har også en bok som kalles cosinus, som har litt mer avanserte oppgaver.

Markussen:

S1+S2 tilsvarer R1, men det vil ikke si at alt stoffet er det samme. Man har for eksempel stadardavvik etc, som man ikke har om i R1.
"They were threatened by my intelligence and too stupid to know thats why they hated me" - Dr.Sheldon Cooper
PiaR
Cantor
Cantor

MrHomme wrote:Jeg anbefaler deg Sinus bøkene, da disse har gode løsningsforslag gratis på nettet, og gode forklaringer til egenstudie. De har også en bok som kalles cosinus, som har litt mer avanserte oppgaver.

Markussen:

S1+S2 tilsvarer R1, men det vil ikke si at alt stoffet er det samme. Man har for eksempel stadardavvik etc, som man ikke har om i R1.

Tusen takk for svar! Da satser jeg på sinus bøkene :D
PiaR
Cantor
Cantor

Har sett litt på eksamensoppgaver i S1, og lurte litt på en oppgave - oppgave 1h, del 1:

eksamen:

http://ndla.no/sites/default/files/S1,% ... SNING).pdf

løsningsforslag:

http://ndla.no/sites/default/files/S1,% ... SNING).pdf

- spørsmålet mitt er om man må skrive en slik forklaring som de har gjort i løsningsforslaget? Er det ikke nok å løse ulikheten (slik det står i oppgaven)?

:D
MrHomme
Descartes
Descartes

Jeg ser ikke poenget i det nei. Det er jo det samme som å vite når den er positiv eller ikke, men det kan du bare fort sjekke på kalkulatoren.

Jeg hadde bare hoppet rett på fortegnslinja.
"They were threatened by my intelligence and too stupid to know thats why they hated me" - Dr.Sheldon Cooper
MrHomme
Descartes
Descartes

MrHomme wrote:Jeg ser ikke poenget i det nei. Det er jo det samme som å vite når den er positiv eller ikke, men det kan du bare fort sjekke på kalkulatoren.

Jeg hadde bare hoppet rett på fortegnslinja.

Så det var del 1, så da kan man ikke bruke kalkulator. Da må man sjekke manuelt ;)
Post Reply