Noen som har erfaring med nettstedet til Ergo Fysikk 1?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
Johan Nes
Fermat
Fermat

Heisann,

Jeg har nå begynt å studere Fysikk 1 og håper jeg har god tid til eksamen. Føler de går litt fort frem med matematikken og merker at jeg må jobbe litt med derivasjonen, men satser på det går bra. :)

Jeg trodde nettstedet var gratis, men ser nå at jeg må kjøpe tilgang. Som privatist ser det ut som om det kan være verdt det for min del, men jeg kunne gjerne tenke meg å høre om noen her inne har erfaring med det? :)

På forhånd takk!

Mvh

Johan Nes
malef
Grothendieck
Grothendieck

Jeg kjøpte tilgang, og jeg syntes det var verdt pengene. Det er en del løsningsforslag der, men dessverre ikke til alle oppgaver.
Nibiru
Cauchy
Cauchy

Som malef sier så har nettsiden ganske mange løsningsforslag til oppgaver fra Ergo boka(både studiebok og grunnbok). Det var det eneste årsaket jeg brukte nettsiden når jeg gikk på vg2 ifjor. De innebygde oppgaver på nettsiden er dessverre litt for enkelt syns jeg. Kan godt hende at de passer rimelig bra til andre. Lykke til med eksamen!
Hoksalon
Ramanujan
Ramanujan

Som student i fysikk 1 brukte jeg aldri nettstedet med.mindre jeg ble bedt om det. Det kan hende dere har andre studieteknikker enn meg, men jeg synes det er en ineffektiv måte å lære fysikk på.
malef
Grothendieck
Grothendieck

Hoksalon wrote:Som student i fysikk 1 brukte jeg aldri nettstedet med.mindre jeg ble bedt om det. Det kan hende dere har andre studieteknikker enn meg, men jeg synes det er en ineffektiv måte å lære fysikk på.
Noe av forskjellen kan nok være at vi er privatister og ikke blir bedt om noe som helst. ;) Når man ikke er i et miljø der man kan sammenligne og diskutere løsninger, er mønsterbesvarelser veldig nyttige. Såvidt jeg husker, kostet ikke tilgangen så mye at det var noe spørsmål om å veie for og imot for min del.
Johan Nes
Fermat
Fermat

Takk for informasjon alle mann! Da kjøpte jeg nettstedet i går. Prisen var vel kr 325 og forhåpentligvis verdt det. Har ikke hatt anledning til å bruke det så mye enda.

Vedrørende fysikk og privatiststudium, har dere noen tips til hvordan jeg skal legge det opp og hvordan jeg skal lese?

Tar dere for eksempel notater for hvert kapittel? Hvor mye regner/regnet dere?

Jeg merker at det er litt tyngre enn jeg trodde og personlig synes jeg det går litt fort i svingene enkelte plasser (Ergo), men jeg henger med på konseptene. Jeg er fortsatt svak matematisk, så det blir nok den største utfordringen.

Det jeg tror jeg kommer til å gjøre er å lese og forstå det jeg kan og så går jeg heller tilbake til de vanskelige regneoppgåvene om et par måneder når jeg har gjort mer fremgang på R1 matematikken.
Hoksalon wrote:Det kan hende dere har andre studieteknikker enn meg, men jeg synes det er en ineffektiv måte å lære fysikk på.
Tar gjerne i mot tips vedrørende studieteknikk og mer effektive måter å lære fysikk på! :)
Post Reply