R1 + R2 på 1 mnd.

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
aleksnil
Fibonacci
Fibonacci

Hei! Jeg har nå ekstremt dårlig tid, som jeg har gitt meg selv. Jeg har kjempet meg igjennom ca 3/4 av R1 Sigma boka. Tingen er at jeg har meldt meg opp til privatisteksamen som faller nå i slutten av mai måned, og jeg trenger stå karakter på både R1 og R2. Jeg trenger altså ikke noen god karakter, så det holder med en toer i hvert av de. ( altså kun å kunne stå trygt). Jeg trenger de til å lappe sammen et gyldig vitnemål.

Mitt spørsmål med andre andre ord er. Hva burde jeg fokusere på for å kunne stå! Altså jeg innser jo selvfølgelig at en full forståelse av bøkene blir umulig med så liten tid, men nok til at ihvertfall hver eksamen er innenfor en stå karakter.

Takk for alle svar som måtte komme :D ( og jeg vet jeg burdte gitt meg selv mere tid, men er personlige grunner til at den gang ei)
Johan Nes
Fermat
Fermat

Jeg abonnerer på denne tråden, da jeg hadde tenkt å lage en lignende selv. :)

Jeg er for lengst ferdig med R1 og er ferdig med 3 kapittel av R2 og føler jeg har ultradårlig tid (har ambisjoner om å gjøre det bra for grunnlag til videre studium).

Inntrykket mitt fra R1, hvor jeg kjenner pensum godt, er at alt er relevant. I det minste bør du lære deg polynomdivisjon, den ser ut til å gå igjen. Kjøp et eksamenshefte og regn gamle eksamensoppgaver. Det har jeg alt gjort litt av. Skal du stå, må du vel kunne en viss prosent av eksamen. Mulig det er rundt 30%?

Når det gjelder R2 har jeg fortsatt ikke oversikt. Jeg HÅPER at det er noe som er mindre viktig enn andre ting, men inntrykket mitt er at pensum er mye tøffere enn R2. Skal kjøpe eksamenshefte nå i helgen. Personlig kom jeg skjevt ut på grunn av en fysikkeksamen som jeg ikke hadde tatt helt høyde for samt at jeg hadde dårlig tid i utgangspunktet.
Emilga
Riemann
Riemann

Sjekk ut gamle eksamener her.
aleksnil
Fibonacci
Fibonacci

Takk skal du ha : )!
Johan Nes
Fermat
Fermat

Er bevisføring noe man må kunne til eksamen? :)
Vektormannen
Euler
Euler

Ja, det er noe du bør kunne. I R2 bør du også lære deg hvordan du gjør induksjonsbevis.
Elektronikk @ NTNU | nesizer
Post Reply