Retting av prøver på universitetsnivå
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Hei, hadde min første eksamen i MAT111 ved UiB i dag. Var veldig godt forberedt, men oppgavene hadde et litt annerledes format enn det jeg har sett på tidligere oppgaver. En del av en oppgave var å finne en tangentlinje, en annen del av samme oppgave var å skissere grafen med tangentlinjen, jeg glemte å skissere. Videre glemte jeg å skifte fortegn under noen algebragreier, men dette var altså eneste feilen på oppgaven, og svaret ble tilnærmet riktig. Hvor mye blir man trukket for slikt? Gitt 2 poeng på hver deloppgave ville jeg nok ha fått 30/36 uten disse slurvefeilene.
Jeg har retta/retter kjemi-og fluidmekanikk-eksamener på høyskolenivå. Sånn grovt sett vil 30/36 gi ca 83 % og kar B. Sjølsagt kommer andre vurderinger med.AndrewT wrote:Hei, hadde min første eksamen i MAT111 ved UiB i dag. Var veldig godt forberedt, men oppgavene hadde et litt annerledes format enn det jeg har sett på tidligere oppgaver. En del av en oppgave var å finne en tangentlinje, en annen del av samme oppgave var å skissere grafen med tangentlinjen, jeg glemte å skissere. Videre glemte jeg å skifte fortegn under noen algebragreier, men dette var altså eneste feilen på oppgaven, og svaret ble tilnærmet riktig. Hvor mye blir man trukket for slikt? Gitt 2 poeng på hver deloppgave ville jeg nok ha fått 30/36 uten disse slurvefeilene.
Har du kopi av eksamen? Kan du scanne den inn?
J.
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Har kopi, men kan ikke scanne inn. Regner med det kommer snart på UiB sine nettsider, kan linke da.
Har helhetsinntrykk noe å si i det hele tatt? Jeg løser de 7 første oppgavene tilnærmet feilfritt, med mindre av to slurvefeil nevnt i originalinnlegget, klarer to deloppgaver på de to siste oppgavene og misforstår siste oppgave, hvor misforståelsen min kommer rart frem, da jeg i tillegg kommenterer at svaret er feil/rart. Jeg tror jeg fikk vist at jeg kan samtlige deler av pensum.
Har helhetsinntrykk noe å si i det hele tatt? Jeg løser de 7 første oppgavene tilnærmet feilfritt, med mindre av to slurvefeil nevnt i originalinnlegget, klarer to deloppgaver på de to siste oppgavene og misforstår siste oppgave, hvor misforståelsen min kommer rart frem, da jeg i tillegg kommenterer at svaret er feil/rart. Jeg tror jeg fikk vist at jeg kan samtlige deler av pensum.
Litt i seneste laget. Prøven er her: http://math.uib.no/adm/Eksamen/content/ ... ksamen.pdf
Fikk B, tar den dog opp igjen i år.
Fikk B, tar den dog opp igjen i år.