Retting av prøver på universitetsnivå

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
AndrewT

Hei, hadde min første eksamen i MAT111 ved UiB i dag. Var veldig godt forberedt, men oppgavene hadde et litt annerledes format enn det jeg har sett på tidligere oppgaver. En del av en oppgave var å finne en tangentlinje, en annen del av samme oppgave var å skissere grafen med tangentlinjen, jeg glemte å skissere. Videre glemte jeg å skifte fortegn under noen algebragreier, men dette var altså eneste feilen på oppgaven, og svaret ble tilnærmet riktig. Hvor mye blir man trukket for slikt? Gitt 2 poeng på hver deloppgave ville jeg nok ha fått 30/36 uten disse slurvefeilene.
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann

AndrewT wrote:Hei, hadde min første eksamen i MAT111 ved UiB i dag. Var veldig godt forberedt, men oppgavene hadde et litt annerledes format enn det jeg har sett på tidligere oppgaver. En del av en oppgave var å finne en tangentlinje, en annen del av samme oppgave var å skissere grafen med tangentlinjen, jeg glemte å skissere. Videre glemte jeg å skifte fortegn under noen algebragreier, men dette var altså eneste feilen på oppgaven, og svaret ble tilnærmet riktig. Hvor mye blir man trukket for slikt? Gitt 2 poeng på hver deloppgave ville jeg nok ha fått 30/36 uten disse slurvefeilene.
Jeg har retta/retter kjemi-og fluidmekanikk-eksamener på høyskolenivå. Sånn grovt sett vil 30/36 gi ca 83 % og kar B. Sjølsagt kommer andre vurderinger med.
Har du kopi av eksamen? Kan du scanne den inn?

J.
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Guest

Har kopi, men kan ikke scanne inn. Regner med det kommer snart på UiB sine nettsider, kan linke da.

Har helhetsinntrykk noe å si i det hele tatt? Jeg løser de 7 første oppgavene tilnærmet feilfritt, med mindre av to slurvefeil nevnt i originalinnlegget, klarer to deloppgaver på de to siste oppgavene og misforstår siste oppgave, hvor misforståelsen min kommer rart frem, da jeg i tillegg kommenterer at svaret er feil/rart. Jeg tror jeg fikk vist at jeg kan samtlige deler av pensum.
Guest

Det skal selvfølgelig være "klart frem."
Guest

Litt i seneste laget. Prøven er her: http://math.uib.no/adm/Eksamen/content/ ... ksamen.pdf

Fikk B, tar den dog opp igjen i år.
Post Reply