Statistiske nyttigheter

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
Aleks855
Rasch
Rasch

Prosjektgruppa mi driver og lager en interaktiv, sensorstyrt varekatalog, og en av tingene som skal være med, er loggføring når en kunde velger en vare og ser nærmere på den. Dette telles opp, og jeg har laga eksportering av tallene til en .csv-fil (spreadsheet) med vare-id og antall ganger hver vare har blitt valgt.

Ønsker å implementere skriving av nyttige statistikker som butikken kan bruke for å øke mersalg, og velge riktige varer for markedsføring og liknende.

Hittil har jeg bare implementert utregning av den mest/minst populære varen i hver kategori, og lurer på om dere har noen ideer til ting som kan være nyttige for en bedrift å ha oversikt over?
Image
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids

Tja - hva med en "kunder som var interessert i denne varen var også interessert i denne andre varen"-funksjon? Litt usikker på hvordan jeg ville implementert det. :-)
Post Reply