Kalrulator

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
delfin

Heisann!
Jeg skal ta vg1 og vg 2 og lurer på hvilken kalkulatorjeg skal kjøpe! Noe sier jeg trenger grafiske andre ikke. Casio blir nevnt 9850 GC plus. Hva er det beste å bruke? :D
Aleks855
Rasch
Rasch

Jeg er personlig veldig fornøyd med Casio sine. Jeg brukte selv 9850 (eller 9860, husker ikke helt, men er uansett veldig likt). Anbefaler den. Det er dessuten veldig mange som bruker den, så det er lett å få brukerstøtte her på forumet også dersom du har vanskelig for å finne frem :)
Image
skf95
Descartes
Descartes

Eksamen er todelt - først en del uten hjelpe midler (aka ingen kalkulator), så en del med alle hjelpemidler unntatt dem som åpner for kommunikasjon. Da er det altså lov med PC (uten Internetttilgang). På PCen kan du tegne grafer, beregne sannsynligheter, integrere etc. Du trenger altså ikke en veldig avansert kalkulator. Selv bruker jeg denne http://www.education.casio.com/products ... -115ESPLUS (det er den Akershus leier ut til elever i VGS). Den er mye rimeligere og enklere å bruke enn de mer avanserte (referert til av dere), etter min mening. Har en Casio9850 eller en liknende modell liggende hjemme, men foretrekker faktisk den jeg linket til :)
Post Reply