Kun 1P+2P?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
B-2

Jeg har nå gått gjennom det meste av 1T-pensumet. Har kun litt finpussing igjen før jeg er greit klar for eksamen. Men jeg kom til å tenke på en ting: er det mulig for meg å kun ta 1P før jeg tar R1, eller må jeg ta både 1P og 2P før R1?

Ja, jeg vet at man burde ta 1T, men jeg kommer uansett ikke til å gå over til R1 før jeg vet at jeg har skikkelig kontroll på 1T. Det hadde jo vært kjekt med en lett 6'er. :)
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids

Hvis du tar fagene som privatist virker det som du kan ta dem i hvilken som helst rekkefølge. Det gjøres ingen sjekk på at du har tatt R1 eller 1T før du tar R2 eller om du har 1P istedenfor 1T. Men det må sies at uten en god basis i 1T stiller du med et fryktelig svakt grunnlag for å bestå R1 og R2.

Læreplanen er klar på at R1 bygger på 1T og at R2 bygger på R1. Virker som det varierer fra skole til skole hva som tillates. Jeg vet om skoler som har tillatt at man har 1P som grunnlag for R1, men utifra hva læreplanen sier er jeg slett ikke sikker på at de gjør rett.

Kortversjonen: Sjekk med din lokale skole / ditt lokale privatistkontor.
Post Reply