Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
Metoden jeg liker, og forøvrig sensor og. Er at du fører hver oppgave på
sitt eget ark. Du unngår og nummerere arkene før eksamen er avsluttet, da
du har krav på 15 minutter til klargjøring. Før rett inn, og enten kast arket
eller strek over om du gjør feil. Da kan du gjerne begynne på de vanskelige
oppgavene uten at det blir uorden i systemet.
Ellers er det å føre rett inn, og gjøre småregning ved siden av anbefalt.
Å kladde hele eksamen for deretter å føre inn er noe bare ytterst få har
tid til.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Nebuchadnezzar wrote:... fører hver oppgave på sitt eget ark...
Mener du hver oppgave eller hver del-oppgave?
Slik jeg tolker TS er det stokking av del-oppgaver det spørres om, men det er mulig jeg tar feil.
Eller er jeg helt enig i å føre rett inn, med en kladdark ved siden av for enklere mellomregninger osv. Det er helt OK å stryke over en linje eller en halv side på eksamen.
Lektorn wrote:
Mener du hver oppgave eller hver del-oppgave?
Slik jeg tolker TS er det stokking av del-oppgaver det spørres om, men det er mulig jeg tar feil.
Takk for en oppklaring i dette!:-) Da konkluderer jeg med at både en føring der man stokker oppgaver og deloppgaver er greit, sålenge man bruker et nytt ark til hver oppgave. 1, 2, 4, 5, 3 og/eller 3a), b), d), c)